• 09.10.19, 12:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Bussifirmad hiilivad miinimumtasust kõrvale

Nii bussi- kui veosektoris pakuvad paljud ettevõtted teistele vedajatele kõlvatut konkurentsi kõrvale hiilides sektoris kehtivatest sektorilepingutest ning jättes alamtasu maksmata.
Laiendatud kollektiivleping kehtib kõikidele turuosalistele olenemata kuulumisest tööandjate või töötajate ühingusse.
  • Laiendatud kollektiivleping kehtib kõikidele turuosalistele olenemata kuulumisest tööandjate või töötajate ühingusse.
  • Foto: Erik Prozes
2019. aasta sügisel informeeris Tööinspektsioon 131 ettevõtet, et maksuameti andmetel ei ole neis ettevõtetes tagatud täistööajaga töötavatele bussijuhtidele laiendatud sektoritaseme kollektiivlepingust tulenevat miinimumtasu 945 eurot, teatas transpordi ametiühing.
Kevadel kaubaveo sektoris tehtud teavituskampaanias pöörduti 1406 äriühingu poole, kus töötas kokku 4208 töötajat. Informeerimise tulemusena muutus töötasu 39% töötajatest.
Transpordi Ametiühingu juhatuse esimehe Üllar Kallase sõnul on kõigil töötajatel, kellele ei ole tagatud miinimumtasu, õigus esitada nõue vähemmakstud töötasu nõudes kolm aastat tagant järele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Ka riigil on väga suur roll tagamaks, et turul oleksid tagatud ettevõtetele võrdsed tingimused ning ebaausad ettevõtted ei saaks konkurentsieelist. Lisaks petetud töötajatele jääb ka riigil neis ettevõtetes saamata suur osa töötasumaksudest,“ rõhutas Kallas.
Sektoris kehtib kaks laiendatud kollektiivlepingut, üks riigisisesel kaubaveol ning teine bussinduses. Riigisisesel kaubaveol on laiendatud kollektiivlepinguga kehtestatud alates 1. maist 2019 autojuhi miinimumkuutöötasu 950 eurot, mis tõuseb 2020. aastal 1000 euroni ja 2021 on miinimum 1100 eurot kuus.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.25, 15:43
Millist ladu finantsjuht eelarvesse tahab?
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele