Ryanair nõutas Prantsusmaal Montpellier' lennujaamas tegevuse jätkamise eest riigilt välja miljoneid eurosid "turustamiskampaaniate" nime all. Nüüd peab lennufirma raha riigile tagasi maksma.

- Ryanair sai Prantsuse Montpellier' lennujaamas tegutsemise eest miljoneid eurosid "marketingiks".
- Foto: Andres Haabu
Prantsuse turismiasutus APFTE maksis Ryanairile 8,5 miljonit eurot, mille eest lennufirma reklaamis oma kodulehel Montpellier' piirkonda. Tegemist ei olnud reklaamiga, mida riigi ja kohalike omavalitsuste vahenditest tegutseval APFTE-l või isegi Montpellier' piirkonnal vaja oleks olnud, nende kampaaniate ainus eesmärk oli hoida Ryanair endiselt Montpellier' lennujaamas tegutsemas, selgus Euroopa Komisjoni uurimisest.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.