• 26.07.19, 10:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vanasadamas võetakse kasutusele automaatsed sildumisseadmed

Tallinna Sadam sõlmis lepingu ettevõtetega Trelleborg ja Cavotec automaatsildumisseadmete rajamiseks Vanasadamas kaidele 5, 12 ja 13, mida kasutavad Tallinna-Helsingi liinil sõitvad laevad.
Vaakumsildumisseade töötab automaatselt ilma kaitöötajate sekkumiseta.
  • Vaakumsildumisseade töötab automaatselt ilma kaitöötajate sekkumiseta.
  • Foto: Tallinna Sadam
Tallinna Sadama infrastruktuuri arendusdivisjoni juhi Peeter Nõgu sõnul on käsikäes tehnika arenguga arenenud ka merendus ja laevade sildumisprotsessid.
„Vanasadamasse rajatavad automaatsildumisseadmed aitavad meil kiirendada sildumisoperatsioone ning hoida kokku inimressurssi ja säästa keskkonda. Eelkõige on need olulised Tallinna-Helsingi liinil sõitvatele laevadele, kuna nende puhul on iga täiendav minut merel või sadamas arvel.“
Praegu peavad silmust abistama mitu inimest.
  • Praegu peavad silmust abistama mitu inimest.
  • Foto: Tallinna Sadam
Automaatsed sildumisseadmed jagunevad põhimõtteliselt kaheks: vaakumsildumisseadmed ja magnetsildumisseadmed. Vaakumsildumine on selline laevade sildumisviis kai äärde, kus vastavate iminappadega varustatud vaakumpadjad haaravad laeva pardast kinni ja laeva hoitakse kai ääres nende vaakumseadmete abil. Magnetsildumisseadmed on oma tehniliselt ülesehituselt sarnased, ainult et laeva hoitakse kai ääres võimsate elektromagnetiliste käppadega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Peeter Nõgu märkis, et Tallinna Sadam langetas otsuse vaakumsildumisseadmete kasuks, kuna magnetsildumisseadmete areng on alles väga algusjärgus ning ei ole teada, millist mõju võivad tugevad elektromagnetid avaldada laeva elektroonikale ja ümbritsevale keskkonnale. Tulevikus ei saa välistada ka magnetsildumisseadmete kasutamist.
„Vaakumsildumisseadmed on meie regioonis suhteliselt uus asi, aga maailmas on nad tuntud juba ligi 25 aastat. Meie puhul saab siiski olema tegemist suhteliselt uue tehnoloogilise lahendusega, millel on mitmeid eeliseid nagu sildumiskiirus ja ohutus, positiivne mõju keskkonnale tänu kütuse kokkuhoiule ning personali vähesus võrreldes klassikalise inimtööjõul tehtava otste ja pollar sildumisega.“
Automaatsed sildumisseadmed paigaldatakse järgmise aasta jooksul. Igale kaile tuleb paigalda kuus vaakumsildumisseadet, mis on vajalikud seal silduvate laevade kai ääres hoidmiseks. Esimese laevana hakkab seadmeid Vanasadamas kasutama Viking Line laev Viking XPRS orienteeruvalt järgmise aasta kevadel, 2020. aasta lõpuks paigaldatakse seadmed ka Tallinki kiirlaevade ja Eckerö Line’i Finlandia jaoks.
Lähim võimalus töötavaid vaakumsildumisseadmeid oma silmaga näha on Helsingi sadamas, kus terminali ja kaide rekonstrueerimise käigus paigaldati need Tallinki kiirlaevade teenindamiseks.
Uute sildumisseadmete paigaldamine toimub projekti TWIN-PORT 3 raames ja seda toetab Euroopa Liit infrastruktuuri investeeringute meetme CEF kaudu. Tallinn-Helsingi meretee arendusele suunatud projekt viiakse ellu perioodil 2018-2023, selles osalevad Tallinna Sadam, Helsingi Sadam, Helsingi linn ja kolm laevaoperaatorit (Tallink, Viking Line ja Eckerö Line) ning projekti kogueelarve on 61,2 mln eurot. Tallinna Sadama poolt tehtavate investeeringute maht on 15,8 mln eurot.

Seotud lood

Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele