Autor: Logistikauudised.ee • 26. juuli 2019

Vanasadamas võetakse kasutusele automaatsed sildumisseadmed

Tallinna Sadam sõlmis lepingu ettevõtetega Trelleborg ja Cavotec automaatsildumisseadmete rajamiseks Vanasadamas kaidele 5, 12 ja 13, mida kasutavad Tallinna-Helsingi liinil sõitvad laevad.
Vaakumsildumisseade töötab automaatselt ilma kaitöötajate sekkumiseta.
Foto: Tallinna Sadam

Tallinna Sadama infrastruktuuri arendusdivisjoni juhi Peeter Nõgu sõnul on käsikäes tehnika arenguga arenenud ka merendus ja laevade sildumisprotsessid.

„Vanasadamasse rajatavad automaatsildumisseadmed aitavad meil kiirendada sildumisoperatsioone ning hoida kokku inimressurssi ja säästa keskkonda. Eelkõige on need olulised Tallinna-Helsingi liinil sõitvatele laevadele, kuna nende puhul on iga täiendav minut merel või sadamas arvel.“

Praegu peavad silmust abistama mitu inimest.
Foto: Tallinna Sadam

Automaatsed sildumisseadmed jagunevad põhimõtteliselt kaheks: vaakumsildumisseadmed ja magnetsildumisseadmed. Vaakumsildumine on selline laevade sildumisviis kai äärde, kus vastavate iminappadega varustatud vaakumpadjad haaravad laeva pardast kinni ja laeva hoitakse kai ääres nende vaakumseadmete abil. Magnetsildumisseadmed on oma tehniliselt ülesehituselt sarnased, ainult et laeva hoitakse kai ääres võimsate elektromagnetiliste käppadega.

Peeter Nõgu märkis, et Tallinna Sadam langetas otsuse vaakumsildumisseadmete kasuks, kuna magnetsildumisseadmete areng on alles väga algusjärgus ning ei ole teada, millist mõju võivad tugevad elektromagnetid avaldada laeva elektroonikale ja ümbritsevale keskkonnale. Tulevikus ei saa välistada ka magnetsildumisseadmete kasutamist.

„Vaakumsildumisseadmed on meie regioonis suhteliselt uus asi, aga maailmas on nad tuntud juba ligi 25 aastat. Meie puhul saab siiski olema tegemist suhteliselt uue tehnoloogilise lahendusega, millel on mitmeid eeliseid nagu sildumiskiirus ja ohutus, positiivne mõju keskkonnale tänu kütuse kokkuhoiule ning personali vähesus võrreldes klassikalise inimtööjõul tehtava otste ja pollar sildumisega.“

Automaatsed sildumisseadmed paigaldatakse järgmise aasta jooksul. Igale kaile tuleb paigalda kuus vaakumsildumisseadet, mis on vajalikud seal silduvate laevade kai ääres hoidmiseks. Esimese laevana hakkab seadmeid Vanasadamas kasutama Viking Line laev Viking XPRS orienteeruvalt järgmise aasta kevadel, 2020. aasta lõpuks paigaldatakse seadmed ka Tallinki kiirlaevade ja Eckerö Line’i Finlandia jaoks.

Lähim võimalus töötavaid vaakumsildumisseadmeid oma silmaga näha on Helsingi sadamas, kus terminali ja kaide rekonstrueerimise käigus paigaldati need Tallinki kiirlaevade teenindamiseks.

Uute sildumisseadmete paigaldamine toimub projekti TWIN-PORT 3 raames ja seda toetab Euroopa Liit infrastruktuuri investeeringute meetme CEF kaudu. Tallinn-Helsingi meretee arendusele suunatud projekt viiakse ellu perioodil 2018-2023, selles osalevad Tallinna Sadam, Helsingi Sadam, Helsingi linn ja kolm laevaoperaatorit (Tallink, Viking Line ja Eckerö Line) ning projekti kogueelarve on 61,2 mln eurot. Tallinna Sadama poolt tehtavate investeeringute maht on 15,8 mln eurot.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077