• 26.07.19, 10:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vanasadamas võetakse kasutusele automaatsed sildumisseadmed

Tallinna Sadam sõlmis lepingu ettevõtetega Trelleborg ja Cavotec automaatsildumisseadmete rajamiseks Vanasadamas kaidele 5, 12 ja 13, mida kasutavad Tallinna-Helsingi liinil sõitvad laevad.
Vaakumsildumisseade töötab automaatselt ilma kaitöötajate sekkumiseta.
  • Vaakumsildumisseade töötab automaatselt ilma kaitöötajate sekkumiseta.
  • Foto: Tallinna Sadam
Tallinna Sadama infrastruktuuri arendusdivisjoni juhi Peeter Nõgu sõnul on käsikäes tehnika arenguga arenenud ka merendus ja laevade sildumisprotsessid.
„Vanasadamasse rajatavad automaatsildumisseadmed aitavad meil kiirendada sildumisoperatsioone ning hoida kokku inimressurssi ja säästa keskkonda. Eelkõige on need olulised Tallinna-Helsingi liinil sõitvatele laevadele, kuna nende puhul on iga täiendav minut merel või sadamas arvel.“
Praegu peavad silmust abistama mitu inimest.
  • Praegu peavad silmust abistama mitu inimest.
  • Foto: Tallinna Sadam
Automaatsed sildumisseadmed jagunevad põhimõtteliselt kaheks: vaakumsildumisseadmed ja magnetsildumisseadmed. Vaakumsildumine on selline laevade sildumisviis kai äärde, kus vastavate iminappadega varustatud vaakumpadjad haaravad laeva pardast kinni ja laeva hoitakse kai ääres nende vaakumseadmete abil. Magnetsildumisseadmed on oma tehniliselt ülesehituselt sarnased, ainult et laeva hoitakse kai ääres võimsate elektromagnetiliste käppadega.
Peeter Nõgu märkis, et Tallinna Sadam langetas otsuse vaakumsildumisseadmete kasuks, kuna magnetsildumisseadmete areng on alles väga algusjärgus ning ei ole teada, millist mõju võivad tugevad elektromagnetid avaldada laeva elektroonikale ja ümbritsevale keskkonnale. Tulevikus ei saa välistada ka magnetsildumisseadmete kasutamist.
„Vaakumsildumisseadmed on meie regioonis suhteliselt uus asi, aga maailmas on nad tuntud juba ligi 25 aastat. Meie puhul saab siiski olema tegemist suhteliselt uue tehnoloogilise lahendusega, millel on mitmeid eeliseid nagu sildumiskiirus ja ohutus, positiivne mõju keskkonnale tänu kütuse kokkuhoiule ning personali vähesus võrreldes klassikalise inimtööjõul tehtava otste ja pollar sildumisega.“
Automaatsed sildumisseadmed paigaldatakse järgmise aasta jooksul. Igale kaile tuleb paigalda kuus vaakumsildumisseadet, mis on vajalikud seal silduvate laevade kai ääres hoidmiseks. Esimese laevana hakkab seadmeid Vanasadamas kasutama Viking Line laev Viking XPRS orienteeruvalt järgmise aasta kevadel, 2020. aasta lõpuks paigaldatakse seadmed ka Tallinki kiirlaevade ja Eckerö Line’i Finlandia jaoks.
Lähim võimalus töötavaid vaakumsildumisseadmeid oma silmaga näha on Helsingi sadamas, kus terminali ja kaide rekonstrueerimise käigus paigaldati need Tallinki kiirlaevade teenindamiseks.
Uute sildumisseadmete paigaldamine toimub projekti TWIN-PORT 3 raames ja seda toetab Euroopa Liit infrastruktuuri investeeringute meetme CEF kaudu. Tallinn-Helsingi meretee arendusele suunatud projekt viiakse ellu perioodil 2018-2023, selles osalevad Tallinna Sadam, Helsingi Sadam, Helsingi linn ja kolm laevaoperaatorit (Tallink, Viking Line ja Eckerö Line) ning projekti kogueelarve on 61,2 mln eurot. Tallinna Sadama poolt tehtavate investeeringute maht on 15,8 mln eurot.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele