• 11.02.19, 11:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nissan re-ekspordiga ei tegele

Äripäev tembeldas eelmisel nädalal ilmunud loos „Üle 3000 uue auto haihtus registrist“ ekslikult üheks re-ekspordi kahtlusega automüüjaksd ka Nissani. Tegemist oli autori näpuveaga.
Nissani 15 registrist kadunud sõidukit pärinesid UEFA Super Cupi ajaks Eestisse toodud autode seast, millest osa leidis hiljem uue omaniku väljaspool Eestit.
  • Nissani 15 registrist kadunud sõidukit pärinesid UEFA Super Cupi ajaks Eestisse toodud autode seast, millest osa leidis hiljem uue omaniku väljaspool Eestit. Foto: Eurostauto
Eelmisel aastal registreeriti Eestis ARK andmetel 794 uut Nissanit ning 31. detsembri seisuga oli neid arvel 779. Vahe on vaid 15 sõidukit, mitte üle 200, nagu eelmisel reedel ilmunud Äripäeva paberversioonis ekslikult kirjas. Tegemist oli loo autori näpuveaga, mille eest toimetus vabandab.
Küll aga selgus kõiki numbreid veelkord üle kontrollides, et enam kui 100 autot oli aasta lõpuks kadunud ka Suzukit, mida antud nimekirjas polnud. Aasta jooksul võeti seda marki autosid arvele 275, kuid aasta lõpuks oli neid alles vaid 163, ehk ka 112 Suzukit on kusagile kadunud. Täpsustatud nimekirja leiad SIIT!
„Uued Nissanid, mis möödunud aastal uuesti arvelt maha võeti, olid UEFA Super Cupi teenindamiseks kohale toodud autod, millest osa leidis hiljem ostjad Lätis ja Leedus,“ selgitas Nissan Nordic Europe OY turundusjuht Henri Daum.
Tema sõnul on teatud markide puhul re-eksport kestnud juba aastaid ja see seab sellega mitte tegelejaid statistikas ebavõrdsesse olukorda. „Oleme ka jälginud, millal autosid registrist maha võetakse ning selgub, et päris suur osa võetakse arvelt maha kohe, ehk 1-7 päeva jooksul.Kõige suurem kogus autosid kaovad registrist aga vahemikus 91-121 päeva pärast registrisse kandmist. Seega võib senistele kogemustele tuginedes oletada, et umbes pooltuhat 2018. aasta autot kaob registrist veel,“ lausus Daum.  
Tema sõnul ei päde ka see vabandus, et aasta alguse autod võisid olla 2017. aasta toodang. „Seda, millal üks või teine auto toodeti, ei mõjuta statistikat mitte kuidagi. Ainus, mille järgi auto vanust hinnatakse, on esmane registreerimine. Ehk kui auto võeti 1. jaanuaril 2018 arvele, siis on  ta 2018. aasta auto.“
Möödunud nädalal kirjutas Äripäev sellest, et kui möödunud aastal registreeriti Maanteeameti autoregistrikeskuse igakuise statistika järgi 26 235 uut sõiduautot, siis 31. detsembri seisuga oli 2018. aasta sõiduautosid arvel alles vaid 22 987, ehk üle 3000 auto vähem. 
Erinevus on 3248 autot, ehk 12% „koguturust“. Suurim registrist „haihtuja“ oli Renault 1265 sõidukiga, millele järgnes Citroen 535 sõidukiga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 11:27
Autoliising on minevik: kuidas saada ettevõtte autokulud kontrolli alla
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele