• 29.01.19, 15:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Operail rendib Eestis ehitatud vedurid unkrainlastele

Rahvusvaheline logistika- ja transpordiettevõte Operail allkirjastas lepingu Ukraina suurima tööstusgrupi SCM tütarettevõttega ning saadab kaks Tapa depoos ehitatud moodsat C30-M vedurit rendile Ukrainasse.
Tapal ehitatud C30-M vedur.
  • Tapal ehitatud C30-M vedur.
  • Foto: Operail
Teisipäeval, 29. jaanuaril sõlmitud leping on üks järgmine oluline verstapost Operaili veeremi moderniseerimise ja ehitamise ärisuunal. „Täna sõlmitud leping näitab, et pooleteise aasta pikkune töö kannab vilja. Oluline on, et arendame suundi, mis ei ole kitsalt seotud ainult raudtee kaubavedudega, vaid vaatavad rööpaid oluliselt laiemalt,“ sõnas Operaili juhatuse esimees Raul Toomsalu.
„Need kaks esimest keskkonnasõbralikku ja ökonoomset vedurit, mis Ukrainasse lähevad, on vaid kümnendik meie võimekusest. Hetkel on valmimas veel kolmas vedur ning nelja järgmise masina ehitamiseks vajalikud lepingud on meil koostööpartneritega sõlmitud. Kokku on meil esimeses etapis plaanis moderniseerida 19 vedurit,“ lisas Toomsalu.
Operail alustas Ameerika päritolu C30-M vedurite moderniseerimise projektiga 2016. aastal ning esitles läinud aasta oktoobrikuus esimest Tapal ehitatud C30-M vedurit. „Tegemist on 40 miljoni euro suuruse projektiga, milles oleme esimesed sammud edukalt astunud. C30-M vedurid on väga universaalsed ning sobivad nii manöövertöödeks kui ka kohalikeks kaubavedudeks. Lisaks saab neid lihtsa vaevaga konfigureerida vastavalt sihtturu rööpmelaiusele, mis tähendab, et ka näiteks Soome turg on meie jaoks avatud,“ rääkis Toomsalu.
Operail kasutab C30-M veduri ehitamiseks General Electric ?30-7Ai veduri põhiraami ja veermikke ning Euroopa suurtootja CZ Loko disainitud mooduleid. Vedur on Euroopa Liidus sertifitseeritud. Kuueteljelise veduri kaal on 138 tonni, teljekoormus on 23 tonni ning see on vahelduvvoolu/alalisvoolu elektriülekandega. Vedurile on paigaldatud Caterpillar 3512C HD diiselmootor võimsusega 1550 kW (2079 hj) ning tippkiirus on 100 kilomeetrit tunnis.
Operail on Eesti riigile kuuluv raudtee-ettevõte, mille põhilisteks ärisuundadeks on kaubavedu, vedurite ja vagunite remont ja ehitus ning veeremi rent. Ettevõte annab tööd 690 inimesele.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
2
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
3
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
4
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
5
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
6
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele