Tallinna lennujaam laieneb ja püüab 5 miljonit reisijat

Tallinna Lennujaama uus parkimismaja.
Tallinna Lennujaama uus parkimismaja.

Tallinna lennujaam, mis alanud aastal alustab reisiterminali laiendamist ja loodab 2030. aastaks jõuda viie miljoni reisijani, tervitab aasta lõpus ilmselt uusi lennufirmasid, suurima turuosaga vedajaks tõuseb aga airBaltic.

Tallinna lennujaamast lendas eelmisel aastal kolm miljonit reisijat. Kuna reisiterminal mahutab mõnevõrra vähem, tunnistas Tallinna lennujaama kommertsjuht Eero Pärgmäe, et mõnikord läheb lennujaamas juba veidi kitsaks. Seetõttu ütles Pärgmäe, et kui tavapäraselt kipuvad inimesed lennujaama kohale jõudma tund aega enne lendu, võiks aega hakata tasapisi veidi enam varuma.

Reisijate arvu suurenemise tõttu hakkab lennujaam tänavu laiendama reisiterminali. Pärgmäe selgitas, et praegu teeb lennujaam eskiisi ning lähema paari kuu jooksul valitakse välja, mil viisil laienetakse. Sellele järgnevad kõnelused Tallinna linnaga ning detailplaneeringu koostamine. Kuni viie miljoni reisijani peaks lennujaam tema sõnul hakkama saama ühe terminaliga.

Kui aastas lendaks Tallinnast aga kuus või enam miljonit reisijat, peab lennujaam mõtlema hakkama uue terminali rajamisele.

Laienenud on ka lähiriikide lennujaamad. Riia lennujaam lõpetas laienduse mõne aja eest, praegu laieneb Vantaa lennujaam Helsingis. Eriti aktiivne näib olevat aga Varssavi lennujaam. Möödunud aasta veebruaris tuli uudis, et Poola plaanib ehitada Varssavi lähedale uue sõlmjaama.

Küsimusele, mis oleks Tallinna lennujaama optimaalne piir, vastas Pärgmäe, et eestlaste sissetulekute kasvust lähtuvalt võib hinnata, et aastaks 2030 viie miljoni reisijani jõuda on võimalik, sest sissetulekud ja ärid suurenevad. „Sealt edasi arvutada ma ei julge,“ tõdes ta.

Suund Lähis-Ida

Tallinna lennujaama peamine sihtregioon on praegu Euroopa, ent selgelt saab teise eristuva piirkonnana välja tuua ka Lähis-Ida. Pea aasta aega on räägitud sellest, et lennufirma Qatar Airways hakkab Tallinnast lendama. Kuigi Pärgmäe midagi kindlat öelda veel ei saanud, nentides, et kui piletid on müügis, siis teeme ðampuse lahti, on Qatar Airwaysi Eestisse nähtavasti oodata tuleval talvehooajal. Qatar Airways hakkaks lendama Tallinnast Dohasse.

Teise Lähis-Ida lennufirmana hakkab Eestist lendama ka flydubai, mis, nagu nimigi ütleb, lennutab eestlasi Dubaisse.

„Lähis-Ida on see turg, kuhu kannatab keskmise suurusega lennukitega lennata. Liiga suuri lennukeid ei suuda me täita. Lähis-Ida on ka majanduslikult kasvupiirkond ja sinna lennata on loogiline,“ selgitas Pärgmäe. Lisaks saavad Dubais või Dohas teha vahepeatuse nii Aasiasse, Austraaliasse kui ka Okeaaniasse lendajad.

airBaltic püüab ärikliente

Lennumahu mõttes oli eelmisel aastal Eesti turul aktiivseim kasvaja Norra odavlennufirma Norwegian. Ka Vene riiklik lennufirma Aeroflot ning türklaste Turkish Airlines on lendamisaktiivsust Eestist suurendanud. Näiteks lendab Norwegian Oslo liinil iga päev ja sügisest Stockholmi kolm korda nädalas. Aeroflot lisas aga eelmisel aastal kolmanda igapäevase lennu. Lahkumisest teatas aga British Airways. Praegu lendab Tallinna lennujaamast 16 lennufirmat.

Läti lennufirma airBaltic on aga Eesti turul oma aktiivsusega enim silma paistnud. Alates sellest suvest avab lennufirma Tallinnast lennud Malagasse, Brüsselisse ja Kopenhaagenisse. Kuna Nordica on liine sulgenud, on airBaltic laienenud. See peaks tähendama, et airBalticust saab selgelt suurima turuosaga lennufirma Eestis.

„Mina küll seda ohtu ei näe, et airBaltic muutub turul domineerivaks. Konkurentide surve on suur ja see on paljuski Nordica teene,“ hindas Pärgmäe. Suur konkurents on kasulik reisijale, kes peab pileti eest vähem raha välja käima.

Pärgmäe märkis, et airBalticul on väga tihe koostöö reisibüroodega, et siia belglasi meelitada. Sama skeemi kasutatakse Pariisi ja Berliini lende silmas pidades. „See on neil uus niðð. Belgias on Eesti expat'e, kes lendavad koos peredega. Maht on seal arvestatav,“ kinnitas Pärgmäe. „Liine Eesti reisija peale üles ehitada on keeruline,“ ütles ta.

Kui siiamaani on räägitud, et Läti lennufirma airBaltic on huvitatud pigem turismireisijatest, kaldub ettevõtte ärimudel aina enam ka ärireisijate poole. Seda kinnitas ka Pärgmäe.

Osale arutelus

  • Äripaev

    Äripaev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.1836954
Brasiilia reaal BRL 4,19 0.2561892
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0153413
Filipiinide peeso PHP 59,21 0.3134212
Hiina jüaan CNY 7,64 0.0549853
Hongkongi dollar HKD 8,88 0.2585496
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.2567082
Iisraeli seekel ILS 4,09 0.198369
India ruupia INR 80,78 0.3565572
Indoneesia ruupia IDR 15931,52 -0.1684379
Islandi kroon ISK 134,12 -0.0074555
Jaapani jeen JPY 125,01 0.2566365
Kanada dollar CAD 1,50 0.2007763
LAV rand ZAR 15,90 0.1656641
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,48 0.0535096
Malaysia ringgit MYR 4,61 0.0846336
Mehhiko peeso MXN 21,76 0.2487493
Norra kroon NOK 9,75 0.1005892
Poola slott PLN 4,33 0.0531497
Rootsi kroon SEK 10,47 0.0248459
Rumeenia leu RON 4,74 0.171128
Singapuri dollar SGD 1,53 0.1763668
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0913868
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0969847
Taani kroon DKK 7,46 0.0093839
Tai baht THB 35,30 0.0646259
Tšehhi kroon CZK 25,67 0.1638769
Türgi liir TRY 5,97 0.3816216
Ukraina grivna UAH 30,78 0.2569689
Ungari forint HUF 318,11 0.1511192
USA dollar USD 1,13 0.1948109
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 -0.0060853
Valgevene rubla BYN 2,45 0.2743316
Vene rubla RUB 74,94 0.2246821

Valdkonna töökuulutused