Jaga lugu:

Mida tasub teada, et lennufirmalt kahjutasu nõuda?

Foto: Skycop

Paljud reisijad võtavad enese teadmata endalt võimaluse kompensatsioonile, kui lennufirma süül hilineb lend üle kolme tunni, tunnistab lennuhüvitisettevõtte Skycop juht Marius Stonkus.

Vastavalt Euroopa Nõukogu määrusele 261/2004, on reisijal õigus saada kahjutasu, kui reisikatkestuses on süüdi lennufirma ning reis lükkus edasi rohkem kui kolm tundi. Paljud reisijad võtavad iseendalt oma teadmatuses aga selle võimaluse. Skycopi juht Stonkus toob välja kolm olukorda, mil hooletu käitumine võib rikkuda hilisema võimaluse hüvitist saada.

Liialt hiline check-in

Kindlaim viis ennetada seda, et pead lennujaamas ülipikas registreerimisjärjekorras seisma, on registreeruda lennule paari klikiga mugavalt kodus oma arvutist. Paraku on lennufirmasid ja -jaamu, kus peab siiski lennule registreerima kohapeal ning siis on oluline jõuda lennujaama õigel ajal.

Liialt hiline check-in võib tähendada, et lennufirma automaatsüsteem peab sind lennule sootuks mitteilmunuks. Kui siis tegelikult ikkagi lennust maha jääd või sind õhusõidukile ei lubata, võib hilise registreerimise märge tähendada, et lennufirma ei ole kohustatud kompenseerima pikemat ooteaega või tagastama piletiraha.

„Lennule peaks registreerima vähemalt 45 minutit enne lennu väljumist, mistõttu võiks lennujaamas olla juba mõned tunnid varem, et õiged terminalid ja järjekorrad üles leida,“ soovitab Stonkus.

Hilined jätkulennule

Kui pead ühelt lennukilt teisele ümber istuma ning hilined teisele lennule, olenevad su õigused muu hulgas ka sellest, kuidas lend broneeriti. Kui ostsid kõik lennud koos ja ühelt lennufirmalt ning esimese lennu hilinemise tõttu ei jõudnud sa järgnevatele, on sul täielik õigus kompensatsioonile. Kui broneerisid lennud eraldi mitme erineva firmaga, võid siiski esimeselt lennufirmalt julgelt tagasi nõuda nende lendude piletiraha, millele sa hilinenud lennu tõttu ei jõudnud. 

Kui aga jäid jätkulennust maha, sest vaatasid ise liialt kaua lennujaama poodides ringi või ei leidnud õiget väravat üles, pead paraku kahjutasust käed puhtaks pühkima. Jätkulendude broneerimisel tasub arvestada ka, et suurtes sõlmlennujaamades võib ühest väravast teise jõudmine võtta aega üle pooleteise tunni.

Kupong kompensatsiooni asemel

Kui lend hilineb liialt kaua või jääd lennufirma süül järgmisest lennust maha, võivad lennufirmad sulle sinu üleelamiste eest allkirja vastu pakkuda kuponge, mida saad hiljem sama firma lendude broneerimiseks kasutada. Firma jaoks äriliselt kasulik viis ei pruugi aga alati reisijale parim lahendus olla. „Tasub olla ettevaatlik, et mitte hooletult antud allkirjaga oma õigustele head aega öelda,“ rõhutab Skycopi juht Stonkus.

Euroopa Nõukogu määruses nr 261/2004, mis reguleerib reisijate õiguseid, tuuakse välja, et kompensatsiooni peab maksma „sularahas, pangaülekandega, pangatšekina või reisija nõusolekul ka väljastada reisi- või muu teenuse kupongina.“

Kui esialgse pettumuse leevendamiseks tundub reisikupong hea tasuna, siis võib õige pea meele mustaks teha selle lühike kehtivusaeg või võimalus reisida vaid ühe lennufirmaga. Kuna aga kupongi kättesaamist peab alati allkirjaga kinnitama, ei ole reisijal hiljem võimalust oma nõusolekust taganeda ning kitsaste tingimustega kupongi asemel rahalist hüvitist nõuda.

Kohe ebameeldivuste ilmnemisel rahalise kahjutasuga nõustudes, saad hiljem saadud kompensatsiooni täpselt oma äranägemise järgi kasutada ning näiteks endale reisil olles hoopis luksuslikumat hotelli või rikkalikumat õhtusööki lubada.

Tasub ka meeles pidada, et toidu, joogi ja majutuse kompenseerimine ei ole sama, mis lennu hilinemise või ära jäämise eest saadav kahjutasu. Igasuguse rohkem kui kolme tunni pikkuse ootamise eest peab lennufirma pakkuma tasuta süüa ja juua, üleöö ootamise puhul peab firma organiseerima hotellitoa koos transpordiga lennujaama.

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159hedi.meigas@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee