Täna majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis kogunenud riiklik transiidikomisjon arutas veeteetasude alandamise võimalusi.

- Transiidikomisjoni istung.
- Foto: MKM
Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul oleks veeteetasude alandamine mõistlik, kui see toob transiidiahelasse rohkem kaupu. „Kui sadamate kasvuprognoosid peavad paika, siis tasude alandamine kasvatab meie piirkonna konkurentsivõimet ning lisanduvad laevad aitavad katta tasude alandamist juba kolme kuni viie aasta jooksul,“ ütles minister.
Minister lisas, et transiidikoridori konkurentsivõimelisena hoidmine eeldab kõikide hinnakomponentide tasakaalukat vaatlemist. „Tasude vähendamist otsustades on oluline kaaluda ka konkurentsiolukorda Läänemerel,“ lisas ta.
Samuti kuulas komisjon sektori ettepanekut tuua senisest enam vedelkütuse varusid Eestisse hoiule, arutas kaubaveo tulevikku ning konkurentsivõimet Eesti raudteel. Lisaks kuulati ettepanekuid raudteesektori tööjõu ja koolitamisega seotud probleemidest.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Raudteesektori kiire areng nõuab kõrgelt klassifitseeritud raudteealaste teadmistega ja oskustega tööjõudu. Selleks tuleb juba praegu üle vaadata olemasolevaid õppevõimalusi ning luua täiendavaid õppekohti lähtuvalt uuenenud kutsestandarditest.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.