Autor: Logistikauudised.ee • 12. detsember 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

e-poest autot tellides uuri vahendaja tausta

Arno Sillat
Foto: Scanpix/Eero Vabamägi
„Kõige enam probleeme on pruugitud autosid vahendavate ettevõtetega, kes ei võta võimalike rikete ees vastutust. Neil puudub selleks lihtsalt raha,“ tõdes Autode Müügi ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu juht Arno Sillat raadiosaates Ärikliendid roolis.

Lääne-Euroopast vähekasutatud autosid vahendavaid firmasid on tekkinud viimasel ajal turule päris palju ning kuna tegemist on sisuliselt põrsa kotis ostmisega, siis on väga oluline uurida eelnevalt ettevõtte tausta. See, et tegemist on e-kaubanduse nagu iga teisega ja ostjal on õigus sõiduk 14 päeva jooksul tagastada, ei pruugi alati aidata.

„Kas auto vahendaja kapitaliseeritus on piisav? Kas ta on valmis auto oma kuludega korda tegema, kui sel esineb mingi rike või siis vajadusel tagasi ostma? Need on väga olulised küsimused enne ostmist. Üks moodus on vaadata AMTELi kodulehelt, millised ettevõtted on meie poolt saanud tunnustatud automüüja märgise. Samuti ei saa ükski teine meie liige omale sellist mainekahju lubada,“ selgitas Sillat.

Eriti palju on tema sõnul probleeme nn autoplatsidega, kus müüdavatel autodel on isegi armatuurlaua tuled seestpoolt teibiga kinni kleebitud ja auto läheb pärast ostmist katki enne kui inimene koju jõuab. Mingist kahju hüvitamisest ei taha müüja aga kuuldagi. Võid pöörduda tarbijavaidluskomisjoni, kohtusse või kuhu iganes, kasu ei ole mitte midagi. Firma lihtsalt lõpetab tegevuse ja alustatakse uue ettevõttega.

„Inimestest on täiesti siiralt kahju. Ta tuleb nuttes komisjoni õigust nõudma, tal ongi õigus aga abi ikka ei saa. Tal on veel Mogo laen ka seljas. Pole autot, pole raha, pole õigust,“ rääkis Sillat, kes soovitab inimestel esmalt oma maksejõudu adekvaatselt hinnata, seejärel uurida põhjalikult müüja tausta. Odav hind on pigem ohumärk ja selle lõksu ei tasu kindlasti langeda.

Lisaks räägiti saates sellest, mis imeloom on WLTP ja millist segadust see suutis tekitada meie uute sõiduautode müügistatistikas? Kas ülipikaks veninud hooldusvälp on ikka meie kliimas auto tervisele ohutu? Miks oli lõppeval aastal erakordselt palju omanikuvahetusi automüüjate seas? Jne.

Loe ka Maanteeameti kodulehelt, mida tasub pruugitud autot ostes kindlasti jälgida!

Lisaks Arno Sillatile oli stuudios Auto Forte juhatuse esimees Raido Toonekurg, saatejuht oli Tõnu Tramm.

Kuula täispikka saadet:

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077