Veokijuhid ei saanud õigust veeta pikka puhkust kabiinis

Euroopa Liidu transpordiministrite nõukogu istungil lepiti eile kokku, et välisriigis tegutsevad veokid ja bussid ei pea iga kuue nädala järel koduriigis käima, veokijuhid aga ei saanud õigust iganädalast pikemat puhkeaega auto kabiinis veeta.

Transpordiministrite eilse nõukogu istungi peateemaks kujunes liikuvuspakett, ehk uued nõuded transpordiettevõtetele, mis hõlmavad autojuhtide tasustamist, puhkust ja muid sotsiaalseid tingimusi, kui töö toimub väljaspool koduriiki. Lisaks olid arutluse all nõuded, kui kaua tohib veoauto või bussi juht korraga roolis olla, millal ja kus ta peab oma puhkeperioodi veetma ning kui kaua tohib korraga koduriigist ära olla.

Liikuvuspakett sisaldas esialgu nõuet iga 6 nädala tagant rahvusvahelist vedu tegevad veokid ja bussid koju saata, läbirääkimise tulemusena seda nõuet lõpptekstis aga ei sisaldu ja Eesti sai Euroopa reegleid ühtlustavat paketti toetada.

„Esialgne pakkumine oli meie jaoks selgelt probleemne ning seetõttu sai valitsuses vastu võetud ka otsus, et sellisel kujul ei saa Eesti paketti toetada,“ ütles majandus- ja taristuminister Kadri Simson pressiteate vahendusel.

„Meie vedajad väljendasid arvamust, et esialgse lahenduse kõige problemaatilisem ettepanek on asjaolu, mille kohaselt nii veoautod kui ka bussid oleks pidanud iga 6 nädala järel tagasi Eestisse sõitma ja seda olenemata asjaolust, millises Euroopa otsas parasjagu tööd tehakse. See oleks halvendanud Euroopa kaugemate riikide ettevõtete konkurentsiolukorda ning tähendanud suurt keskkonnakahju tühisõitude näol. See teema sai liikuvuspaketist välja ning tegemist on suure võiduga meie ettevõtete jaoks.“

Simsoni sõnul jäi liikuvuspaketti sisse ka punkte, mida Eesti täiel määral ei toeta. „Üks ettepanek, mis meile ja meie vedajatele muret valmistas, on punkt, mis piirab autojuhtidel vaba valikut, kuidas või kus veeta iganädalast kohustuslikku vähemalt 45 tundi kestvat puhkeaega. Transpordiministrite poolt eile heaks kiidetud ettepaneku kohaselt ei tohi autojuht oma iganädalast puhkeaega veeta sõiduki kabiinis. Teisisõnu jätkub senine praktika. Eesti oleks eelistanud lahendust, kus autojuhid tohiksid ka iganädalase puhkeperioodi veeta sõidukis, kui sõiduk on pargitud turvalises parklas,“ rääkis Kadri Simson.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.0502828
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.0023525
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102208
Filipiinide peeso PHP 59,01 0
Hiina jüaan CNY 7,61 0
Hongkongi dollar HKD 8,90 0
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15939,78 0
Islandi kroon ISK 135,49 -0.0073801
Jaapani jeen JPY 125,52 0
Kanada dollar CAD 1,49 -0.0738354
LAV rand ZAR 15,87 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1272,45 0
Malaysia ringgit MYR 4,62 0
Mehhiko peeso MXN 21,70 0
Norra kroon NOK 9,76 0
Poola slott PLN 4,34 0
Rootsi kroon SEK 10,60 0
Rumeenia leu RON 4,76 0
Singapuri dollar SGD 1,53 0
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.0115115
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0176305
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 35,51 0
Tšehhi kroon CZK 25,66 0
Türgi liir TRY 6,03 0
Ukraina grivna UAH 30,61 0
Ungari forint HUF 317,77 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,42 0
Vene rubla RUB 74,12 0

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019