Esmaspäevast, 3. septembrist hakkas Tartu bussijaama ja raudteejaama vahel sõitma elektribuss, mille sõidugraafik on ajastatud rongide sõiduplaaniga.

- Tartu tasuta elektribuss.
- Foto: Tartu LV/Jaanus Tamm
Bussisõit uuel liinil on tasuta, kuid nõutav on bussikaardi valideerimine. Uue bussiliininumber on 25 ja buss on sini-rohelistes värvides.
Buss teeb iga päev 14 sõitu, alustades esimest kell 5.37 Annelinnast Luha peatusest. Ülejäänud 13 sõitu teeb buss marsruudil Turu - Kaubamaja - Raudteejaam - Maarjamõisa - Raudteejaam - Kesklinn - Turu.
TULEKUL
Esimeste elektriveokite kasutamiskogemusest Taanis räägib ka 18. septembril toimuval Logistika kogemuskonverentsil Ragn Sells turundus- ja kommunikatsioonijuht Rainer Pesti.
Lisaks jagavad oma kogemusi:
Estanc tegevjuht Mihkel Tammo suuregabariidiliste veoste transpordist.
Voore Farm Teenused juhatuse liige Henrik Klammer põllumajanduslogistikast jne.
Thorgate`i kaasasutaja Ivar Merilo e-veoselehe kasutamiskogemusest metsandussektoris ja p puistainete veol ning paljud terised.
Registreeri end konverentsile
SIINPärast kella 17 toimuvatel väljumistel buss enam Maarjamõisa suunale ei sõida, vaid toimetab sõitjad otse kesklinna. Viimane sõit viib reisijad kell 22.24 raudteejaamast kesklinna ja sealt Annelinna kaudu Ihastesse Männimetsa peatusesse.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Elektribussi sõidugraafik hoitakse sünkroonis rongide saabumiste ja väljumistega - kui rongide ajad muutuvad, siis korrigeeritakse ka bussi sõidugraafikut. Sõidugraafik on üleval peatus.ee lehel.
Elektribuss pandi käima esialgu üheks aastaks (kuni 31. august 2019). Liiniveolepingu sõlmis linn ASiga SEBE, kes pakkus elektribussiga liiniveohankel madalaima liinikilomeetri hinna. Teenuse maht on orienteeruvalt 40 000 km/aastas ja maksumus 220 400 eurot.
Uue bussiliini avamise eesmärk on välja selgitada elektribussi kasutamise tehnilised ja logistilised tingimused. Saadud teavet kasutatakse tulevikus liinivedude kavandamisel.
Elektribussi pilootprojekt viiakse ellu Läänemere programmist rahastatava projekti BSR Electric raames ja liinivedu rahastatakse osaliselt EL-i regionaalarengu fondist.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.