Uue liikluse juhtimissüsteemi Tark Sadam kasutuselevõtuga muutub homsest Tallinna reisisadama D-terminalis sõiduautode check-in ala asukoht

- Homsest kehtima hakkav uus liiklusskeem sõiduautodele ja bussidele.
- Foto: Tallinna Sadam
Kolmapäeval, 9. mail käivitub sõiduautodele ja bussidele Tallinna Sadama D-terminalis automaatset numbrituvastust ja liiklusjuhtimist võimaldav Targa Sadama süsteem. Tallinki laevadel sõiduautodega reisile registreerimise ehk check-in ala koos värskelt rajatud pääslatega hakkab paiknema uues asukohas ehk sadama Kadrioru poolses küljes.
Sõidukite liiklust juhtiv tarkvaralahendus Tark Sadam muudab sõidukite laevale juhtimise suures osas automatiseerituks ja kiiremaks – tänu automaatsele numbrituvastusele suunatakse eelneva broneeringu teinud autojuht õige check-in’i kioski juurde ning seejärel juba laevalepääsuks mõeldud õigele sõidurajale.

- Pääs laevale D-terimanalis veoautodele
- Foto: Tallinna Sadam
“Seoses Targa Sadama süsteemi rakendumisega kolib ka sõiduautode check-in ala 9.mail praegusest asukohast D-terminali esisel alal eemale, sadama Kadrioru poolsesse külge,” ütles Tallinna Sadama infrastruktuuri arendusdivisjoni juht Peeter Nõgu. “Sadamapiirkonnas on sõidukijuhtide informeerimiseks väljas ka uuenenud liiklusskeem ja suunaviidad.”
Artikkel jätkub pärast reklaami
Peeter Nõgu sõnul võiksid sõiduautodega laevareisijad esimestel nädalatel varuda kindluse mõttes laevale registreerumiseks tavapärasest rohkem aega. “Uue liiklusskeemiga harjudes muutub aga autojuhtidel laevalepääs senisest oluliselt mugavamaks ja kiiremaks, kuna suurem osa laevalepääsu protsessist alates reisile registreerumisest kuni õige sõidurajani jõudmisest on automatiseeritud.”
Tallink Grupi müügi- ja turundusdirektori Margus Hundi sõnul saavad uuest süsteemist kõige enam kasu kliendid, sest neil muutub sadamas veedetud ooteaeg lühemaks ning kogu laevalemineku protsess lihtsamaks. “Targa Sadama kasutusele võtmisest võidavad nii meie reisijad kui ka Tallink, kuna uudne süsteem võimaldab meil laevu oluliselt kiiremini laadida ning sellega seonduvaid tegevusi tõhustada,” lisas Hunt.
Vanasadama A-terminali poolel on Targa Sadama süsteem käigus juba alates 2017. a sügisest ning D-terminali kaudu reisivad veokid kasutavad tarkvaralahendust alates 11. aprillist 2018.
Jalgsi D-terminali kaudu liiklevatele reisijatele mingeid muudatusi Targa Sadama süsteemi käivitumisega ei kaasne.
Uute liikluslahenduste, pääslate ja parklate ning Targa Sadama süsteemi koguinvesteeringu maksumuseks kujunes kokku 10,5 miljonit eurot.
Lõppenud ehitustööd ja uued liikluslahendused on osa Vanasadama uuenemisest, mis aitavad muuta meie vabariigi ja pealinna esindusvärava kasutajasõbralikumaks ning kogu sadama-ala atraktiivsemaks.
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.