• 10.04.18, 14:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

11 väikesadamat said EAS-ilt toetust

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) otsustas toetada 11 väikesadama arendamist kahe miljoni euroga. Toetuse abil täiendatakse Eesti väikesadamate võrgustikku, aastaks 2020 luuakse kokku ligi 20 uut töökohta ning nii uutesse kui ka olemasolevatesse sadamatesse lisandub kokku 114 uut külaliskohta.
Dirhami sadam Läänemaal
  • Dirhami sadam Läänemaal Foto: Dirhami sadam
EASi juhatuse liikme Sigrid Harjo sõnul on toetuse eesmärgiks aidata kaasa tervikliku väikesadamate võrgustiku loomisele Eesti rannikul, kus sadamateenuste kättesaadavus on tagatud iga 30 meremiili tagant.
„Sellise tihedusega sadamavõrgustik võimaldab harrastusmeresõitjatel mõistliku pikkusega päevateekonnaga Eesti vetes liikuda nii, et oleks võimalik sadamas ööbida,“ selgitas Harjo. „Lisaks sadamavõrgustiku tihedusele on oluline külastajatele kõikide vajalike teenuste olemasolu sadamas, mis ühelt poolt meelitaks alustega saabujaid sadamasse jääma pikemalt kui üks öö ning teiselt poolt tooks piirkonda maismaad pidi saabuvaid külastajaid,“ lisas ta.
Kokku saab toetust 11 sadamat: Tallinnast idapoole jääval põhjarannikul toetatakse Hara, Kaberneeme, Eisma ja Narva linna sadamaid. Tallinnas toetatakse Kakumäe sadamat ja Lennusadamat ning linnast läänepoole jääval põhjarannikul Dirhami ja Alliklepa sadamaid, Pärnus Pärnu Jahtklubi jahisadamat, Vormsil Sviby väikelaevasadamat ja Saaremaal Triigi väikelaevasadamat.
Uute, kõikidele nõuetele vastavate sadamatena lisanduvad väikesadamate võrgustikku näiteks Alliklepa sadam, Hara sadam ja Eisma sadam. „Nendest Hara sadama näol on tegu endise nõukogudeaegse salajase objektiga, mida toonastel kaartidel ei eksisteerinud. Hara sadamakompleks on unikaalne militaarrajatis mitte ainult Eestis vaid üleilmses mastaabis.
Projekti tulemusena rekonstrueeritakse sadamahoone, mis on sadama olulisim hoone hoides endas ENSV-aegset ajalugu. Täna ei täida Hara sadam ega sadamahoone väikesadamate nõudeid ega suuda külalisaluseid vastu võtta, kuid hoone rekonstrueerimise tulemusena on sadam võimeline uuesti erinevaid teenuseid pakkuma,“ lausus Harjo. 
Eisma sadamas süvendatakse projekti abil sadama faarvaatrit ning akvatooriumi, mis on selle sadama suured kitsaskohad, sest praegu ei ole võimalik suurematel alustel seal peatuda. Süvendamine võimaldab sadamal võtta vastu suurema süvisega alused, mis saabuvad naaberriikidest, tõi Harjo näiteks ka teistsuguste kitsaskohade lahendamisele suunatud projekti.
Väikesadamate võrgustiku väljaarendamise toetust kaasrahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.02.25, 12:55
Vedajate väljakutsed 2025. aasta kindlustusturul
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele