Juulist paranevad erivedude teostamise võimalused

Eriveod maanteel
Eriveod maanteel

Täna vastuvõetud Liiklusseaduse täiendamise seaduse ühe algataja, Riigikogu maaelukomisjoni esimehe Aivar Koka sõnul on kõnealusel muudatusel suur positiivne mõju maanteetranspordi sektorile.

„Alates 1.juulist võib erivedu teostada EURO V ja vähem saastavasse EURO-heitgaasiklassi kuuluva vedukiga autorongiga, kusjuures autorongi koosseisus olevate sõidukite kõik teljed, välja arvatud juhttelg, on varustatud paarisratastega ning autorongi tegelik mass ei ületa seejuures 6-teljelisel autorongil 48 tonni ning 7-teljelisel või rohkem teljelisel 52 tonni,“ ütles Aivar Kokk.

„Antud muudatusel on positiivne mõju maanteetranspordi sektorile, suurendades erivedude tegemise võimalusi ning läbi selle suureneb vedude efektiivsus ning vastava majandusharu konkurentsivõime,“ selgitas Kokk, ja lisas, et positiivne mõju on ka loodus- ja keskkonnale, sest soodustatakse vähem keskkonda säästvate veoautode kasutamist. Suuremate autorongide kasutamisel väheneb üldine läbisõit ja autorongide poolt tarbitav kütuse kogus.

Riigikogu majanduskomisjoni liikme Erki Savisaare sõnul sõltub muudatuse mõju suurus ettevõtlusele ja teehoiule ennekõike sellest, kui suur osa vedajatest taotleb erilube ning hakkab kasutama suuremaid autoronge. „Uutele regulatsioonidele vastavad veokid on teele sõbralikumad kui need ühekordsete ratastega 40-tonnised veokid, mis meil juba praegu liiguvad. Nimelt on kuni 52 tonnised veosed lubatud kui kõikidel telgedel on topeltrattad ja telgesid on ka rohkem, ehk mass on jagatud suurema ala peale ja see säästab teid,“ sõnas Erki Savisaar.

Tema sõnul on hetkel tegu riigisisese regulatsiooniga, kuid see omab mõju rahvusvahelises konkurentsis, sest paljud veosed on riigiülesed. „Soomes ja Rootsis on teedele lubatud kuni 60-tonnised veokid. Samuti on seal teedele lubatud pikemad veokid. Lätis ja Leedus on riigisiseselt lubatud teedele kuni 52-tonnised sõidukid. Piiriüleste vedude puhul tuleb arvestada, et üle piiri tohivad sõita vaid üksikud raskemad veokid, kuid kauba ette vedamisel sadamatesse ja raudteele on meil tingimused nüüd naabritega sarnasemad,“ lisas Savisaar.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0
Brasiilia reaal BRL 4,18 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,06 0
Hiina jüaan CNY 7,64 0
Hongkongi dollar HKD 8,86 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15968,30 0
Islandi kroon ISK 133,99 0
Jaapani jeen JPY 124,77 0
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 15,89 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,59 0
Malaysia ringgit MYR 4,61 0
Mehhiko peeso MXN 21,72 0
Norra kroon NOK 9,75 0
Poola slott PLN 4,33 0
Rootsi kroon SEK 10,47 0
Rumeenia leu RON 4,74 0
Singapuri dollar SGD 1,53 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 35,30 0
Tšehhi kroon CZK 25,65 0
Türgi liir TRY 5,95 0
Ukraina grivna UAH 30,72 0
Ungari forint HUF 317,83 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 0
Valgevene rubla BYN 2,44 0
Vene rubla RUB 74,82 0

Valdkonna töökuulutused