• 27.03.18, 10:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saksa logistikahiid HHLA ostis Transiidikeskuse

Saksamaa logistikafirma Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) ostis Anatoli Kanajevi ettevõttelt Kantauro OÜ osaluse Eesti suurimas terminalioperaatoris Transiidikeskuse AS-is, saades sellega viimase ainuomanikuks.
Transiidikeskus Muuga sadamas.
  • Transiidikeskus Muuga sadamas. Foto: Raul Mee
Leping allkirjastati eile ning sakslased saavad tehingu tulemusena Muuga sadamas konteinerikäitlemise turul liidriks. “Transiidikeskuse AS on minu elutöö. Oleme koostöös ettevõtte töötajatega, kellest mitmed on siin selle asutamisest saadik 25 aastat tagasi, rajanud Läänemere ühe efektiivseima ja tehnoloogilisima konteinerterminali. Ettevõte on tööandjaks ligi veerand tuhandele töötajale ning teiseks koduks ja kogukonnaks paljudele Eestimaa dokkeritele ja transiidivaldkonna spetsialistidele,” kommenteeris tehingut Transiidikeskuse AS nõukogu esimees Anatoli Kanajev pressiteate vahendusel.
Transiidikeskuse AS omandanud HHLA on Euroopa liiderettevõtteid sadama- ja logistikavaldkonnas, kelle konteinerterminalides voolab igal aastal läbi miljoneid TEUsid konteinerkaupa. HHLA on noteeritud Franfurdi börsi põhinimekirjas ja Hamburgi börsil, ettevõtte suurosanik on Hamburgi linn. Lisaks Saksamaale toimetab HHLA ka Ukrainas, Odessa sadamas. 
“Mul on heameel, et Transiidikeskuse ostab ettevõte, kes on pühendunud Põhja- ja Läänemere sadamate ühendamisele Kesk- ja Ida-Euroopa sisemaa turgudega. See tehing ühendab Eesti ja Muuga transiidiahela Hamburgi südamega, kus HHLA opereerib 3 terminali. Läbirääkimised ei olnud lihtsad, aga teadmine, et ettevõte on heades kätes ja et uus omanik avab ka järgmise peatüki Eesti transiidiajaloos, tegi tehingu tegemise kergemaks,” lõpetas Kanajev, kes jätkab ka pärast tehingut Transiidikeskuse nõukogus.
Popovs jätkab tegevjuhina. Esialgu.
Transiidikeskuse juht Vladimirs Popovs ütles eile Äripäevale, et firma müük tagab kasvu. "Loodame, et saame rahvusvahelises holdingus energiat juurde," lausus Popovs, kes ei soostunud tehingu hinda avadama, kuna tehing ei ole veel täielikult lõpule viidud.
Millal Kanajev otsustas ettevõtte müüa, ei osanud Popovs öelda, soovitades küsida seda Kanajevilt. "Mina jään veel ettevõtet juhtima," sõnas Popovs. Veel? "Kui kauaks, oleneb uuest omanikust," kostis ta.
Sakslased omakorda märkisid, et tehingu taga on siinse turu suur potentsiaal. "Eesti on üks Euroopa kiiremini kasvavatest majandustest ning teerajaja digitaliseerimise vallas. Seetõttu oleme rõõmsad, et saame Transiidikeskuse ASi – juba praegu kasumliku ja tugevate tulemustega ettevõte – HHLA perekonda liita," ütles Saksa kontserni juht Angela Titzrath.
Ta rõhutas ka, et Hamburgen Hafen und Logistiki üks eesmärke on rahvusvaheliselt kasvada ning just seda sõlmitud lepinguga tehaksegi. "Omandamisega siseneme paljulubavale piirkondlikule turule, millel on enda geograafilise asukoha tõttu kasvupotentsiaal ning side ka "uue Siiditeega".
Praegu on Muuga sadamas oleva terminali mahust kasutusel umbes 300 000 konteinertingühikut (TEU), mida saab tõsta 800 000 TEUni. HHLA loodab saavutada suurt sünergiat, edendades veelgi müügi- ja operatsioonimeeskonda ning ühendades firma HHLA võrku.
Enne kui tehing ametlikult lukku lüüakse, tuleb siiski täita hulk eeltingimusi, mida HHLA pressiteates otseselt välja ei too. Lõpliku heakskiidu loodavad sakslased saada teises kvartalis. Seni ei öelda välja ka tehingu hinda.
Transiidikeskuse äri
Eelmise aasta aruannet Transidiikeskus veel äriregistrile esitanud pole. Tunamullu ulatus firma käive üle 19,2 miljoni euro, kusjuures puhaskasumit tehti 3,5 miljonit eurot. Käive tõusis 5% jagu ning kasum enam kui kümnendiku.
Toona langes firma konteinerveo käive aasta varasemaga võrreldes 3% jagu ning oli 200 000 konteinertingühikut (TEU). "Vähenenud kaubamahtude teenindamiseks on Transiidikeskuse AS suurt tähelepanu pööranud teenuste kvaliteedi hea taseme säilitamisele," kirjutas juhatus 2016. aasta aruandes.
Kaubakäive kasvas 8% ja jõudis 2,8 miljoni tonnini. Firma opereeritav üldkaupade terminal jätkas 2016. aastal oma traditsioonilist äritegevust ja kindlustas eelnevatel aastatel saavutatud turuosa. Aasta jooksul terminalis käideldud kauba maht oli 652 000 tonni, mis on võrreldes eelmise aastaga 36% võrra kõrgem.
Üldkaupade terminal on esimene Eestis vabatsoonirežiimis opereeriv sadamaterminal kogupindalaga 17 hektarit. Vabatsooni olemasolu võimaldab kiiresti ja paindlikult lahendada kaupade töötlemisega seonduvaid tollialaseid küsimusi.
Eelmise aasta jaanuaris kirjutas Logistikauudised.ee, et Venemaale kehtestatud sanktsioonide tõttu raskusi trotsinud Transiidikeskuse AS plaanib strateegiat muuta, käivitades uue laevaliini ja konteinerrongi.
Rahul polnudki firma just eelkõige konteinerite mahu langusega. "Oleme analüüsinud languse põhjuseid ja teinud sellest tulenevalt vastavad rõhuasetused oma pikaajalisse strateegiasse. 2017. aasta kaks peamist eesmärki on Muuga-Vuosaari ConRo laevaliini ja N-S ning S-N konteinerrongi käivitamine," lausus Transiidikeskuse toonane juht Erik Laidvee.
Loe ka Anatoli Kanajevi transiidiärist pikemalt Äripäevast.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele