Harro Puusild • 6. märts 2018
Jaga lugu:

DFDS tellis Läänemerele kaks uut laeva

Uus ro-pax-laev  Foto: DFDS

Meretranspordi- ja logistikaettevõte DFDS sõlmis veebruaris Hiina laevatehasega Guangzhou Shipyard International (GSI) lepingu kahe ro-pax-laeva ostmiseks.

Laevade pikkus on 230 ja laius 31 meetrit, kumbki alus mahutab 4500 liinimeetrit sõidukeid ja 600 reisijat, teatas ettevõte veebruaris.

Uued laevad valmivad 2021. aastal. Kokku investeerib DFDS uutesse laevadesse 1,75 miljardit taani krooni.

DFDSi merevedude divisjoni juht Peder Gellert ütles pressiteate vahendusel, et tegemist järgmise osaga ettevõtte laevastiku uuendamise programmist. Varem on ettevõte teatanud nelja uue ro-ro-laeva tellimisest – neist esimene peaks valmima juba aasta pärast.

DFDSi uued ro-pax-laevad  

Pikkus 230 m

Laius 31 m

Süvis 7 m

Reisijaid 600

Meeskond 62

Mahutavus liinimeetrites 4500

Kiirus kuni 23 sõlme

Kajuteid 250

Voodikohti 690

Brutotonnaaž 54 900

Teenindatavad liinid Leedu-Saksamaa või Leedu-Rootsi

Valmivad 2021. aastal

Ehitab Guangzhou Shipyard International (GSI) (Hiina) 

Leping allkirjastati12. veebruaril 2018 

Hea teada

Ohtlike kaupade vedu lihtsustub

DFDS lihtsustab alates märtsi keskpaigast Paldiski-Hanko liinil ohtlike kaupade vedu

Rakendub ohtlike kaupade veo lihtsustatud kord - MoU (Memorandum of Understanding)

Tegemist on IMDG lisakokkuleppega Läänemerel

Lepe annab ohtlike kaupade veoks rohkem võimalusi väiksemate piirangutega

Uued laevad vastavad kõikidele keskkonnanõuetele ja varustatakse ka scrubber´itega, mis aitavad vähendada kütusetarbimist ja heitgaase.

DFDS A/S Eesti filiaali juht Peeter Ojasaar ütles Logistikauudistele, et uued laevad hakkavad teenindama Leedu-Saksamaa või Leedu-Rootsi liine, kuid suurema tõenäosusega siiski Leedu-Rootsi ehk Klaipeda-Karlshamn liini. "Lõplikud otsuses tehakse vahetult enne laevade valmimist," lisas Ojasaar.

Eesti liinid näitavad kasvu

Mis puudutab DFDSi Eestist väljuvaid laevaliine, siis nende tulevik on paljuski seotud Läänemere lõunapoolsete laevaliinide investeeringuga ehk kahe ro-pax-laeva ostmisega. "Kindlasti kaalume olemasolevate laevade ja liinide nõudlusel põhinevat ümberkorraldamist, kuid sellest saame täpsemalt rääkida kolme aasta pärast, mil uued alused valmivad," sõnas Ojasaar.

Tema sõnul on Paldiski-Kapellskäri laevaliini kasvu toetanud aastaid Eesti tugev eksport. "Ka 2018. aasta on alanud kasvutendentsis, kui võrrelda sama ajaga möödunud aastal. Käesoleva aasta ekspordiprognoos on positiivne, kuid täheldada võib mõningaid muutusi impordi mahtudes - see seab surve alla maanteetranspordi hinnad Skandinaaviast Eestisse. See omakorda on tekitanud surve meretranspordi hindadele," märkis Ojasaar.

Paldiski-Hanko liini on DFDS nüüdseks opereerinud enam kui aasta ja leitud on oma nišš. "Oleme leidnud niši Ida-Euroopa ning Läti ja Leedu klientide näol, kes moodustavad üldisest kliendibaasist suurema osa."

Mahud on Eesti-Soome vahelises koridoris olnud kasvutrendis, kuid tihe on ka konkurents. "Suurenev konkurents erinevate operaatorite vahel, mis väljendub põhiliselt rohkemas  väljumiste arvus, survestab laevatamishindasid," sõnas Ojasaar.

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Roberta Lupp
Roberta LuppLogistikauudised.ee sündmusedTel: 5331 0510roberta.lupp@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee