• 06.03.18, 12:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

DFDS tellis Läänemerele kaks uut laeva

Meretranspordi- ja logistikaettevõte DFDS sõlmis veebruaris Hiina laevatehasega Guangzhou Shipyard International (GSI) lepingu kahe ro-pax-laeva ostmiseks.
Uus ro-pax-laev
  • Uus ro-pax-laev
  • Foto: DFDS
Laevade pikkus on 230 ja laius 31 meetrit, kumbki alus mahutab 4500 liinimeetrit sõidukeid ja 600 reisijat, teatas ettevõte veebruaris.
Uued laevad valmivad 2021. aastal. Kokku investeerib DFDS uutesse laevadesse 1,75 miljardit taani krooni.
DFDSi merevedude divisjoni juht Peder Gellert ütles pressiteate vahendusel, et tegemist järgmise osaga ettevõtte laevastiku uuendamise programmist. Varem on ettevõte teatanud nelja uue ro-ro-laeva tellimisest – neist esimene peaks valmima juba aasta pärast.
Mis on mis
DFDSi uued ro-pax-laevad  
Pikkus 230 m
Laius 31 m
Süvis 7 m
Reisijaid 600
Meeskond 62
Mahutavus liinimeetrites 4500
Kiirus kuni 23 sõlme
Kajuteid 250
Voodikohti 690
Brutotonnaaž 54 900
Teenindatavad liinid Leedu-Saksamaa või Leedu-Rootsi
Valmivad 2021. aastal
Ehitab Guangzhou Shipyard International (GSI) (Hiina) 
Leping allkirjastati12. veebruaril 2018 
Hea teada
Ohtlike kaupade vedu lihtsustub
DFDS lihtsustab alates märtsi keskpaigast Paldiski-Hanko liinil ohtlike kaupade vedu
Rakendub ohtlike kaupade veo lihtsustatud kord - MoU (Memorandum of Understanding)
Tegemist on IMDG lisakokkuleppega Läänemerel
Lepe annab ohtlike kaupade veoks rohkem võimalusi väiksemate piirangutega
Uued laevad vastavad kõikidele keskkonnanõuetele ja varustatakse ka scrubber´itega, mis aitavad vähendada kütusetarbimist ja heitgaase.
DFDS A/S Eesti filiaali juht Peeter Ojasaar ütles Logistikauudistele, et uued laevad hakkavad teenindama Leedu-Saksamaa või Leedu-Rootsi liine, kuid suurema tõenäosusega siiski Leedu-Rootsi ehk Klaipeda-Karlshamn liini. "Lõplikud otsuses tehakse vahetult enne laevade valmimist," lisas Ojasaar.
Eesti liinid näitavad kasvu
Mis puudutab DFDSi Eestist väljuvaid laevaliine, siis nende tulevik on paljuski seotud Läänemere lõunapoolsete laevaliinide investeeringuga ehk kahe ro-pax-laeva ostmisega. "Kindlasti kaalume olemasolevate laevade ja liinide nõudlusel põhinevat ümberkorraldamist, kuid sellest saame täpsemalt rääkida kolme aasta pärast, mil uued alused valmivad," sõnas Ojasaar.
Tema sõnul on Paldiski-Kapellskäri laevaliini kasvu toetanud aastaid Eesti tugev eksport. "Ka 2018. aasta on alanud kasvutendentsis, kui võrrelda sama ajaga möödunud aastal. Käesoleva aasta ekspordiprognoos on positiivne, kuid täheldada võib mõningaid muutusi impordi mahtudes - see seab surve alla maanteetranspordi hinnad Skandinaaviast Eestisse. See omakorda on tekitanud surve meretranspordi hindadele," märkis Ojasaar.
Paldiski-Hanko liini on DFDS nüüdseks opereerinud enam kui aasta ja leitud on oma nišš. "Oleme leidnud niši Ida-Euroopa ning Läti ja Leedu klientide näol, kes moodustavad üldisest kliendibaasist suurema osa."
Mahud on Eesti-Soome vahelises koridoris olnud kasvutrendis, kuid tihe on ka konkurents. "Suurenev konkurents erinevate operaatorite vahel, mis väljendub põhiliselt rohkemas  väljumiste arvus, survestab laevatamishindasid," sõnas Ojasaar.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
2
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
3
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
4
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
5
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
6
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele