Meretranspordi- ja logistikaettevõte DFDS sõlmis veebruaris Hiina laevatehasega Guangzhou Shipyard International (GSI) lepingu kahe ro-pax-laeva ostmiseks.

- Uus ro-pax-laev Foto: DFDS
Laevade pikkus on 230 ja laius 31 meetrit, kumbki alus mahutab 4500 liinimeetrit sõidukeid ja 600 reisijat, teatas ettevõte veebruaris.
Uued laevad valmivad 2021. aastal. Kokku investeerib DFDS uutesse laevadesse 1,75 miljardit taani krooni.
DFDSi merevedude divisjoni juht Peder Gellert ütles pressiteate vahendusel, et tegemist järgmise osaga ettevõtte laevastiku uuendamise programmist. Varem on ettevõte teatanud nelja uue ro-ro-laeva tellimisest – neist esimene peaks valmima juba aasta pärast.
Mis on mis
DFDSi uued ro-pax-laevad
Pikkus 230 m
Laius 31 m
Süvis 7 m
Reisijaid 600
Meeskond 62
Mahutavus liinimeetrites 4500
Kiirus kuni 23 sõlme
Kajuteid 250
Voodikohti 690
Brutotonnaaž 54 900
Teenindatavad liinid Leedu-Saksamaa või Leedu-Rootsi
Valmivad 2021. aastal
Ehitab
Guangzhou Shipyard International (GSI) (Hiina)
Leping allkirjastati12. veebruaril 2018
Hea teada
Ohtlike kaupade vedu lihtsustub
DFDS lihtsustab alates märtsi keskpaigast Paldiski-Hanko liinil ohtlike kaupade vedu
Rakendub ohtlike kaupade veo lihtsustatud kord - MoU (Memorandum of Understanding)
Tegemist on IMDG lisakokkuleppega Läänemerel
Lepe annab ohtlike kaupade veoks rohkem võimalusi väiksemate piirangutega
Uued laevad vastavad kõikidele keskkonnanõuetele ja varustatakse ka scrubber´itega, mis aitavad vähendada kütusetarbimist ja heitgaase.
DFDS A/S Eesti filiaali juht Peeter Ojasaar ütles Logistikauudistele, et uued laevad hakkavad teenindama Leedu-Saksamaa või Leedu-Rootsi liine, kuid suurema tõenäosusega siiski Leedu-Rootsi ehk Klaipeda-Karlshamn liini. "Lõplikud otsuses tehakse vahetult enne laevade valmimist," lisas Ojasaar.
Eesti liinid näitavad kasvu
Mis puudutab DFDSi Eestist väljuvaid laevaliine, siis nende tulevik on paljuski seotud Läänemere lõunapoolsete laevaliinide investeeringuga ehk kahe ro-pax-laeva ostmisega. "Kindlasti kaalume olemasolevate laevade ja liinide nõudlusel põhinevat ümberkorraldamist, kuid sellest saame täpsemalt rääkida kolme aasta pärast, mil uued alused valmivad," sõnas Ojasaar.
Tema sõnul on Paldiski-Kapellskäri laevaliini kasvu toetanud aastaid Eesti tugev eksport. "Ka 2018. aasta on alanud kasvutendentsis, kui võrrelda sama ajaga möödunud aastal. Käesoleva aasta ekspordiprognoos on positiivne, kuid täheldada võib mõningaid muutusi impordi mahtudes - see seab surve alla maanteetranspordi hinnad Skandinaaviast Eestisse. See omakorda on tekitanud surve meretranspordi hindadele," märkis Ojasaar.
Paldiski-Hanko liini on DFDS nüüdseks opereerinud enam kui aasta ja leitud on oma nišš. "Oleme leidnud niši Ida-Euroopa ning Läti ja Leedu klientide näol, kes moodustavad üldisest kliendibaasist suurema osa."
Mahud on Eesti-Soome vahelises koridoris olnud kasvutrendis, kuid tihe on ka konkurents. "Suurenev konkurents erinevate operaatorite vahel, mis väljendub põhiliselt rohkemas väljumiste arvus, survestab laevatamishindasid," sõnas Ojasaar.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.