Jaekaubandusettevõtete müügitulu vähenes 2018. aasta jaanuaris eelmise aasta jaanuariga võrreldes püsivhindades 1%, enim mõjutas müügitulu vähenemist mootorikütuse jaemüügiga tegelevad ettevõtted, mis vähenes koguni 17%, teatab statistikaamet.

- Alexela tankla
- Foto: Raul Mee
2018. aasta jaanuaris oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 521,2 miljonit eurot. Müügitulu langust mõjutasid enim mootorikütuse jaemüügiga tegelevad ettevõtted, kus tulu vähenes eelmise aasta jaanuariga võrreldes tervelt 17%.
Statistkaamet tõdeb, et nende ettevõtete müügitulu vähenemisele avaldas oma mõju mootorikütuse jätkuv hinnatõus.
Samuti kahanes toidukaupade kaupluste müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 2%. Seevastu tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2017. aasta jaanuariga võrreldes 7%.
Müügitulu suurenes enamikul tegevusaladel, enim suurenes müügitulu majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes, kus müük kasvas aastaga 13%.
Keskmisest enam suurenes müügitulu ka posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes (12%), muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) (11%), ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (11%).
Võrreldes eelmise kuuga vähenes jaanuaris jaekaubandusettevõtete müügitulu viiendiku. See on tavapärane langus, mis järgneb detsembris toimunud jõulude ja aastavahetuse suurmüükidele. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes müük eelmise kuuga võrreldes 3%.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.