Kaubaveomaht Eesti Raudtee infrastruktuuril ulatus 2017. aastal 12,4 mln tonnini, mis võrreldes 2016. aastaga oli 1% madalam tulemus. Aasta lõppes aga positiivsel noodil, sest detsembris veeti kaupa 1,34 miljonit tonni, mida on 14,7 % enam kui möödunud aastal.

- Erik Laidvee.
- Foto: Raul Mee
Transiitveod moodustasid Eesti Raudteel liikunud vedudest 61%, olles kokku 7,59 miljonit tonni. Aastaga vähenes veomaht 5,5%. Kohalikus ühenduses veeti kokku 3,24 mln tonni kaupa ja see oli 12,4% rohkem kui aasta varem. Importvedude 1,31 mln tonni oli 6,3% väiksem kui aasta varem ja eksportveod kasvasid 23%, olles kokku 0,26 miljonit tonni, teatas Eesti Raudtee.
Reisijate arv raudteel kasvas aastaga 7,4%, mis tähendab, et rongi kasutas transpordivahendina kokku 7,44 miljonit inimest. Kohalikus ühenduses sõitis rongidega 7,33 miljonit inimest, mis on 7,4 % rohkem kui eelmine aasta ja rahvusvahelist reisirongi kasutas 105 300 inimest, mis on samuti tõusnud 3,5%.
„Mul on hea meel tõdeda, et AS Eesti Raudtee veomahud jäid eelmise aastaga võrreldes praktiliselt samale tulemusele ning viimane poolaasta näitas kasvu. Kuigi transiitkaupade veomahtude langust ei õnnestunud peatada, saavutasime tänu kohalike- ja eksportvedude ning reisijateveo jätkuvale kasvule planeeritust oluliselt parema tulemuse,“ kommenteeris Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.