• 14.12.17, 10:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rail Baltic Estonia sai uue juhi

Alates 15. detsembrist asub Eestis Rail Baltica projekti elluviivat valdusettevõtet Rail Baltic Estonia OÜ juhtima Riia Sillave.
Riia Sillave
  • Riia Sillave
  • Foto: Rail Baltic Estonia
Riia Sillave oli Eesti puitmassitehase AS Estonian Cell üks käivitajatest 2004. aastal ning kuni 2010. aasta lõpuni selle juhatuse liige. 2012. aastal asus ta tööle Estonian Celli emafirma, Austrias asuva paberi- ja tselluloosikontserni Heinzel Group finantsjuhina ning töötas seal käesoleva aasta septembrini.
„Mul on heameel olla tagasi kodumaal ja asuda juhtima nii olulist protsessi nagu seda on raudteeühenduse loomine Euroopaga,“ sõnab Sillave. „Rail Baltica ehitamine on kolme Balti riigi poolt otsustatud ning ratifitseeritud ja minu ülesanne on juba projekti elluviimine.“
Sillave sõnul avab kaubavoo liikumine maanteelt raudteele lisaks positiivsele keskkonnaaspektile ka uusi võimalusi nii Eesti kui Euroopa tööstuse jaoks. „Reisijadki avastavad rongiga reisimise lihtsuse ja mugavuse ka pikematel lõikudel, nagu see on tavapärane Kesk-Euroopas,“ selgitab Sillave. „Rail Baltica raames ja rahastusega valmis saanud trammiühendus Tallinna lennujaama on esimene käegakatsutav suurepärane tulemus, mis muudab liikumise kõigi jaoks mugavamaks juba täna.“

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Ma tänan Indrek Oravat, kes on Rail Baltic Estonia OÜ-d juhtinud 2014. aastast ning kelle juhtimisel oleme jõudnud projekti esimese järgu, planeeringutefaasi lõpusirgele ning saame liikuda järgmisesse, Rail Balticu projekteerimis- ja ehitusfaasi. Ees ootab väga põnev ja töökas aeg. On positiivne, et Riia Sillave toob kaasa nii rahvusvahelise tausta kui projekti ülesehitamise kogemuse ja soovin talle igati edu,“ sõnas majandus- ja taristuminister Kadri Simson.
Rail Baltica projekti rahvusvaheline kokkulepe, millega määratleti Rail Baltica üldised tehnilised parameetrid, marsruut ning rajamise tähtaeg, ratifitseeriti Riigikogus 2017. aasta juunis. Samal aastal teostati Rail Baltica tasuvusanalüüs, mis tõi välja, et projekti sotsiaalmajanduslikud tulud ulatuvad 16 miljardi euroni. 2017. aastal viidi edukalt lõpuni ka keskkonnamõjude hindamine, millega leiti muuhulgas, et raudtee rajamisel on kliimale väga positiivne mõju.
Hetkel on käimas sõiduautode pealelaadimise jaama asukoha välja selgitamine ja tehniline analüüs. Lõppfaasis on Muuga kaubaterminali tehnoloogiliste ja ruumiliste vajaduste uuring. 2018. aastal kuulutatakse välja Ülemiste ja Pärnu reisiterminalide projekteerimishanked. Lisaks võtab Eesti 2018. aasta alguses üle Lätis asuva ühisettevõtte AS RB Rail nõukogu eesistumise.
Rail Baltic Estonia OÜ on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi haldusalasse kuuluv ettevõte, mis on loodud Eesti riigi huvide esindamiseks Balti riikide ühisettevõttes RB Rail AS ning projekti realiseerimiseks ning administratiivsete ja tehniliste ülesannete täitmiseks Eestis. Rail Baltic Estonia OÜ-s töötab 7 inimest.

Seotud lood

Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Alltoursi omanikud on aru saanud, et vanade ja logisevate bussidega enam ellu ei jää. Sestap on investeeringud uutesse bussidesse väga olulisel kohal.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele