• 27.11.17, 14:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaupade maha- ja pealelaadimisel tuleb olla tähelepanelik ja hoolikas

"Juhtunud, kuid võinuks juhtumata jääda" on Tööelu portaalis regulaarselt ilmuv rubriik, milles on vaatluse alla võetud üks reaalses elus juhtunud tööõnnetus. Seekordses loos jagame nõuandeid Hollandis juhtunud tööõnnetuse näitel.
Kaupade maha- ja pealelaadimisel tuleb olla tähelepanelik ja hoolikas
  • Foto: Julia-Maria Linna
Mis juhtus?
Kogemuste ja väljaõppega veokijuht, kellel on mitu veokijuhi sertifikaati, hakkas tööstusalal maha laadima kaupu.
Ohver lasi enda veoki tagaluugi sõidukist väljaspool asuva ja kahe käega juhitava juhtseadme abil alla. Juhtseadet kasutati nõuetekohaselt. Juhtimissüsteem vastas masinadirektiivi ja ühtlustatud standardite EN 1756-1:2001 ja A1: 2008 nõuetele. Koheselt pärast seda, kui tagaluuk hakkas avanema, pistis ohver pea laadruumi vaatamiseks laskuva tagaluugi ja furgooni vahele. Sedasi tehes sulges ta uuesti tagaluugi. Juhi pea jäi tagaluugi ja furgooni vahele ning ohver lämbus sündmuskohal.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagaluugi uuesti sulgemise põhjus ajal, mil pea oli tagaluugi ja furgooni vahel, on teadmata. Arvame, et ohver mõistis, et unustas enda kahveltõstuki kliendi juurde ja üritas selles veenduda. Ta ei mõistnud tagaluugi sulgemisel, et ta pea on endiselt tagaluugi ja haagise vahel.
Oleme hoolimata tunnistajate puudumisest suutnud selgitada välja veokijuhi käitumise – seda tänu kohapealsele turvakaamerale.  
Miks juhtus?
Veokijuhi pea jäi furgooni ja tagaluugi vahele lõksu. Ohver hukkus kohapeal lämbumise tagajärjel. Ohver pistis pea kaubaruumi vaatamiseks furgooni ja tagaluugi vahele. Ohver sulges kaubaruumi vaadates uuesti tagaluugi.
Sõltumata kahe käega juhitava juhtimisseadme nõuetekohasest kasutamisest oli endiselt olemas pea ohutsooni seadmisega seotud risk. Tegu oli teadlikkuse ja isikliku käitumise probleemiga. Seda tüüpi õnnetuste vältimiseks on vajalik teavitustegevus ja omavahelise suhtlemise julgustamine.
Isegi siis, kui seadusega kehtestatud nõuetele vastavaid masinaid kasutavad kogemustega juhid, on endiselt olemas õnnetuse oht, kuna suure töökoormuse tõttu unustatakse töötada vastavalt juhenditele ja teadmistele.
Allikas: Tööelu.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 08:58
Nutikas ja maksuvaba valik kauba vedamiseks
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele