• 24.11.17, 10:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soome liigub elektrilise parvlaevaliikluse suunas

Juba 2015. aastal lasti Norra fjordide vahel vette esimene hübriidajamiga praam Ampere. Nüüd on elektrimootorid tegemas võidukäiku ka meie põhjanaabrite parvlaevanduses, sest möödunud suve algusest seilab Soome saarestikus Parainen - Nauvo liinil FinFerries’i hübriidpraam Electra.
Päikesepaneelid parvlaeval.
  • Päikesepaneelid parvlaeval. Foto: FinFerries
„Electra on üks neljast täiselektrilisest parvlaevast, mis on varustatud BlueDrive Plus C jõudluskontseptsiooniga,“ ütles Siemens Norra laevaehituse juht Odd Moen pressiteates. Lisaks hübriidsele jõuallikale pakub Moeni sõnul BlueDrive Plus uudset akusüsteemi ja hoiatus- ning vaatlussüsteemi.
Akude laadimine toimub sadamadokis ning praamid on ühtlasi varustatud ka diiselmootoriga juhuks kui karmid ilmastikutingimused nõuavad täiendavat jõuallikat. EcoMain laevahaldussüsteemi kasutamine võimaldab optimeerida laeva opereerimist, kogudes infot läbi erinevate liideste, töödeldes seda ning muutes selle ligipääsetavaks ja analüüsitavaks ühtsel andmeplatvormil.
„Elektri kasutamine jõuallikana laevanduses on äärmiselt oluline nii keskkonnasäästu kui ka kuluefektiivsuse seisukohast,“ ütles FinFerries’e tegevjuht Mats Rosin. „Oleme äärmiselt uhked oma saavutuste üle ning tänu Siemensi uudsele tehnoloogiale saame oma laevastiku muuta keskkonnasäästlikumaks,“ lisas Rosin.
Elektra on pea 100 meetrit pikk, 525 tonni kaaluv ning 90 autot mahutav hübriidpraam, mille jõuallikateks on kaks 900kW elektrimootorit. Täiendavalt on alus varustatud kolme 420 kWe diiselmootoriga ning päikesepaneelidega.
FinFerries plaanib ka siseveekogudel kasutatavad 61 kaabelpraami üle viia elektritoitele, esimene neist peaks tööle hakkama juba järgmise aasta jooksul. Rootsis on sarnase tehnoloogia kasutuselevõtt vähendanud süsinikuemissioone 90 protsendi võrra.
Elektrimootorite kasutegur veesõidukitel ei piirdu keskkonnasäästuga vähenenud fossiilsete kütuste kulu näol, aga elektrimootorid tekitavad ka vähem vibratsiooni, mis omakorda vähendab ökoloogilist jalajälge veekogudes.
Eriti tähelepanuväärne on selliste mootorite kasutuselevõtu keskkonnasääst Norra puhul, kus tänaseks toodetakse ka kogu parvlaevadesse laetav elekter taastuvenergiast. Sisuliselt sõidavad parvlaevad täielikult vee- ja tuuleenergia toel, nagu vanasti.
FinFerries on Soome riigiettevõte ja praamiliikluse korraldaja, milles töötab 300 töötajat ning opereeritakse enam kui 40 liinil üle terve riigi. Peakorter asub Turkus ning töötab 24/7 lähtuvalt kolmest põhimõttest: turvalisus, teenusekesksus ning tulemuslikkus.
Siemens AG on ülemaailmne tehnoloogiaettevõte, mis asutati enam kui 165 aastat tagasi. Ettevõte tegutseb 165 riigis.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele