Muuga konteinerterminalist käib Venemaale Kalugas asuvasse Peugeot-Citroen-Mitsubishi koostetehasesse regulaarne konteinerrong Mitsubishi varuosadega. Tallinnas kohtunud ettevõtete esindajad leppisid kokku koostöö mahu kasvatamises alates uuest aastast.

- Transiidikeskuse juht Vladimir Popov
- Foto: Andras Kralla
Transiidikeskuse AS-i juhatuse esimehe Vladimir Popovi sõnul on Transiidikeskusele ülioluline, et üks suuremahulisemaid Eestis teostatud logistikaprojekte saab sedavõrd positiivse jätku. „Transiidikeskuse ja Mitsubishi vaheline ametlik koostöö on kestnud kokku juba viis aastat. Võttes kokku selle perioodi tulemused võib kindlalt öelda, et meie Jaapani partneritega täna kokkulepitud lepingulise mahu suurenemine näitab seda, et meie koostöö on edukas ja on olemas edasise kasvu perspektiiv,“ sõnas Popov pressiteates.
Venemaal Muuga-Kaluga liinil konteinerrongide teenindust korraldava partneri Logoperi peadirektori Yuri Lopusovi sõnul näitab kaubamahtude suurenemine ühelt poolt Venemaa majanduse, sh autotööstuse segmendi elavnemist ning teiselt poolt Transiidikeskuse teenuse järjepidevat kõrget kvaliteeti, millele Jaapani partnerid andsid kõrge hinnangu. „Lisaks aitab projekti mahu kasv kaasa ka uute töökohtade loomisele Kalugas ja Kaluga oblastis”, lisas Lopusov.
Transiidikeskuse ja Mitsubishi vaheline koostöö algas 2012. lõpus, kui Muuga-Kaluga konteinerrongiliin käivitati testrežiimis. Konteinerliini ametlik avamine leidis aset 2013. alguses.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Projekti ettevalmistused, eelläbirääkimised Mitsubishiga ja tarneahela katsetamine testrežiimis kestsid kokku 4 aastat.
Transiidikeskuse Muuga konteinerterminalis laaditakse konteinerrongi 40-jalased (2 TEUd) konteinerid autode detailidega, mis liiguvad rongidega Kaluga koostetehasesse. Konteinerrongi sõiduaeg Muugast Kalugasse on ca 2 ööpäeva.
Projekti käivitamise algusest on Muuga konteinerterminalist Kaluga koostetehasesse saadetud enam kui 450 konteinerrongi.
Peale Transiidikeskuse ja Mitsubishi on Muuga – Kaluga konteinerrongide projekti põhiosalejateks AS Tallinna Sadam, AS Eesti Raudtee, MTF Logistics ja EVR Cargo ning Venemaa poolelt Logoper.
Transiidikeskuse AS on Eesti spetsialiseeritud konteiner- ja üldkaubaterminalide operaator Muuga sadamas.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.