Autor: Logistikauudised.ee • 9. november 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Uuel aastal kasvab oluliselt Transiidikeskust läbivate Mitsubishi konteinerrongide maht

Transiidikeskuse juht Vladimir Popov
Foto: Andras Kralla
Muuga konteinerterminalist käib Venemaale Kalugas asuvasse Peugeot-Citroen-Mitsubishi koostetehasesse regulaarne konteinerrong Mitsubishi varuosadega. Tallinnas kohtunud ettevõtete esindajad leppisid kokku koostöö mahu kasvatamises alates uuest aastast.

Transiidikeskuse AS-i juhatuse esimehe Vladimir Popovi sõnul on Transiidikeskusele ülioluline, et üks suuremahulisemaid Eestis teostatud logistikaprojekte saab sedavõrd positiivse jätku. „Transiidikeskuse ja Mitsubishi vaheline ametlik koostöö on kestnud kokku juba viis aastat. Võttes kokku selle perioodi tulemused võib kindlalt öelda, et meie Jaapani partneritega täna kokkulepitud lepingulise mahu suurenemine näitab seda, et meie koostöö on edukas ja on olemas edasise kasvu perspektiiv,“ sõnas Popov pressiteates.

Venemaal Muuga-Kaluga liinil konteinerrongide teenindust korraldava partneri Logoperi peadirektori Yuri Lopusovi sõnul näitab kaubamahtude suurenemine ühelt poolt Venemaa majanduse, sh autotööstuse segmendi elavnemist ning teiselt poolt Transiidikeskuse teenuse järjepidevat kõrget kvaliteeti, millele Jaapani partnerid andsid kõrge hinnangu. „Lisaks aitab projekti mahu kasv kaasa ka uute töökohtade loomisele Kalugas ja Kaluga oblastis”, lisas Lopusov.

Transiidikeskuse ja Mitsubishi vaheline koostöö algas 2012. lõpus, kui Muuga-Kaluga konteinerrongiliin käivitati testrežiimis. Konteinerliini ametlik avamine leidis aset 2013. alguses.

Projekti ettevalmistused, eelläbirääkimised Mitsubishiga ja tarneahela katsetamine testrežiimis kestsid kokku 4 aastat.

Transiidikeskuse Muuga konteinerterminalis laaditakse konteinerrongi 40-jalased (2 TEUd) konteinerid autode detailidega, mis liiguvad rongidega Kaluga koostetehasesse. Konteinerrongi sõiduaeg Muugast Kalugasse on ca 2 ööpäeva.

Projekti käivitamise algusest on Muuga konteinerterminalist Kaluga koostetehasesse saadetud enam kui 450 konteinerrongi.

Peale Transiidikeskuse ja Mitsubishi on Muuga – Kaluga konteinerrongide projekti põhiosalejateks AS Tallinna Sadam,  AS Eesti Raudtee, MTF Logistics ja EVR Cargo ning Venemaa poolelt Logoper.

Transiidikeskuse AS on Eesti spetsialiseeritud konteiner- ja üldkaubaterminalide operaator Muuga sadamas.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077