• 18.09.17, 11:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas mõista “viimast miili”?

Viimasel miilil teenuseid osutavad ettevõtted on viimasel ajal oma tegevusi aktiivselt laiendanud ja arendanud. Piirid teenuse pakkuja ja reaalse vedaja või paki üleandja vahel on hägustumas. Uued lahendused ja ärimudelid eksisteerivad koos vanematega, mis vajavad selgitamist ja lahti mõtestamist.
Tänapäevase mudeli  kõrvale, mille käigus kuller viib kauba kliendile laost või otse müüjalt, tekivad järjest uued võimalused.
  • Tänapäevase mudeli kõrvale, mille käigus kuller viib kauba kliendile laost või otse müüjalt, tekivad järjest uued võimalused.
  • Foto: Rivo Sarapik
Viimane miil (last mile) pärineb terminina algselt telekommunikatsioonist, kus see tähendab lõpptarbijani jõudva ühenduse viimast osa. Logistikasse kerkis mõiste tarneahela juhtimise teooriast ning on inglis keelsetes käsitlustes laialt kasutusel.

Seotud lood

Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele