Jaga lugu:

Tarnekindlus 99,91%: ainult töötajate abiga

Raivo Roolaid esines 31. mail konverentsil Laoseis 2017.  Foto: Andres Haabu

Magnum Logistics logistikajuht Raivo Roolaid selgitas konverentsil Laoseis 2017, et tööjõupoliitika ümberkujundamine parandas tugevasti ettevõtte kvaliteedinäitajaid.

Milles oli probleem?

„Meil oli keeruline tagada tarnekindlust,“ tegi Roolaid lühikese kokkuvõtte probleemist. Magnum Logisticsi põhiline klient on apteek. „Nende jaoks ei ole tähtis, mis kell kaup kohale jõuab, vaid et see jõuaks alati ühel ajal,“ selgitas Roolaid, et +-3 tundi ei olnud apteekidele sugugi vastuvõetav.

Teine probleem oli Roolaiu sõnul kvaliteet: „Nad ei taha veeta aega tagaruumis kaupa vastu võttes. Ei taha kontrollida, teha topelttööd.“ Niisiis oli vaja saada tarnekvaliteet nii kõrgeks, et apteegid saaksid sisuliselt viia kaubad otse riiulisse.

Tarnekindlus oli enne muudatusi 99,83%, mis ei olnud aktsepteeritav tulemus. Kuus esitati ettevõttele 5-600 pretensiooni.

Lahendus inimestes

Mure lahendamiseks kaaluti mitmeid võimalusi: hakata töötama öösiti ja nädalavahetuseti, panna juurde transporti. Üks võimalus oleks olnud ka lihtsalt olukorraga leppida.

Magnumi juhid otsustasid siiski midagi ette võtta. Asuti optimeerima tellimusi ja tarneid ning ümber kujundama tööjõupoliitikat.

Varasemalt oli tööjõud laos väga voolav: palgal oli palju osakoormusega töötajaid, tudengeid jne. Nüüd võeti suund osakoormuste vähendamisele ja tehti graafikud ümber vastavalt tellimuste laekumisele.

Ka tasusüsteem tehti ümber. Boonuseid hakati maksma nii tarnekindluse kui tarnetäpsuse pealt. Enam ei ole kõige olulisem väljastamise kiirus, vaid hoopis täpsus ja õigeaegsus.

Algul küll kardeti, et protsess muutub väga aeglaseks, kui inimestel palutakse teha pigem aeglasemalt, aga korralikult. Need hirmud kinnitust õnneks ei leidnud: „Inimesel tekib ajaga tunnetus, mis on hea tempo, et midagi valesti ei läheks,“ selgitas Roolaid.

Uuenduste puhul läheb ikka teinekord midagi valesti. Ka Magnumis oli sellega arvestatud. „Tulemusi hakkad hiljem nägema,“ ütles Roolaid. „Osades kohtades panime lati liiga kõrgele või liiga madalale. Seal pidime muutma.“ Kui midagi on valesti, korrigeeritakse seda kiiresti. Protsess peab olema paindlik.

Moderaatori küsimusele, kas töötajad saavad nüüd rohkem palka, vastas Roolaid, et saavad küll. Palgakulude kasvamisega oli samuti ette arvestatud, lihtsalt niisama palka tõsta aga ei soovitud. Eesmärk oli siiski inimesi motiveerida: „Et ta tahaks meil töötada ja tahaks jääda meile kauemaks tööle.“

Nüüdseks on saavutatud olukord, kus tööjõu voolavus on langenud 42 protsendilt vaid 12 protsendile. Töötajad saavad rohkem palka ja ettevõtte kvaliteedinäitajad on tõusnud. Tarnekindluse eesmärk 99,91% on saavutatud.

„Üksinda ei tee mitte midagi,“ võttis Roolaid protsessi kokku. Kaasata tuleb ikka võimalikult palju inimesi.

Jaga lugu:
Seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Roberta Lupp
Roberta LuppLogistikauudised.ee sündmusedTel: 5331 0510roberta.lupp@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee