• 15.03.17, 09:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Biokütuse nõue lükati edasi

Riigikogu majanduskomisjon otsustas pärast kohtumist huvigruppidega, et müüjate kohustus lisada bensiini ja diislikütusesse biolisandit lükatakse aasta võrra edasi – seega kohustus tekib järgmise aasta mais. Samas ei muudeta vedelkütuse seaduse eelnõu eesmärki, et 2020. aastaks peab biolisandi osakaal olema tarbimisse lubatud kütuses vähemalt 10 protsenti.
Biokütuse nõue lükati edasi
  • Foto: Erik Prozes
Majanduskomisjoni esimehe Aivar Koka sõnul on võimalik seadust rakendada, kui kõik turu osapooled on selleks valmis. „Et kiirustamine ei mõjutaks kütuse hinnatõusu, ei annaks mõnele ettevõttele monopoolset eelist ja biokütuse turul toimiks reaalne konkurents, peab biolisandit pakkuma rohkem kui üks maaletooja. Hetkel on talvise diisli biolisand Eesti turul vaid Nestel ja seetõttu on vaja teistele turuosalistele anda lisaaega seadusega kehtestatavate nõuete täitmiseks,“ ütles Kokk.
Eelnõu muudatuse kohaselt tekib alates järgmise aasta maist kütuse müüjatele kohustus müüa kütust, mis sisaldab vähemalt 3,1 - 3,3 protsendi energiamahu ulatuses biokütust. Esialgses eelnõus oli see kohustus alates tänavu maist. Biokütuse lisamise kohustust ei rakendata talvisele diislikütusele 2018. aasta novembrist kuni 2019. aasta märtsi lõpuni.
Alates 2019. aasta aprillist peab biolisandit tarbimisse lubatud kütuses olema 6,4 protsenti. 2020. aasta alguseks peab vastav tase olema vähemalt 10 protsenti ja mitte vähem kui 6,4 protsenti koguenergias tarbimisse lubatud kütuse igas liitris.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Istungil osalesid Eesti Õliühingu, Orlen Eesti OÜ, Neste Eesti AS, AS Kroodi Terminal ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi esindajad.
Valitsuse algatatud vedelkütuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (361 SE) teine lugemine toimub Riigikogu täiskogus 22. märtsil, lõpphääletus 12. aprillil.

Seotud lood

Uudised
  • 05.01.17, 12:17
Valitsus plaanib muuta transpordisektorit keskkonnahoidlikumaks
Valitsus kinnitas täna vedelkütuse seaduse muutmise eelnõu, mis kohustab tarnijaid lisama bensiini ja diislikütusesse taastuvast allikast toodetud kütuseid ning muudab seega transpordisektorit keskkonnahoidlikumaks, teatas MKM.
Uudised
  • 25.01.17, 15:00
Majanduskomisjon toetab ministeeriumi plaani muuta transpordisektor keskkonnasäästlikumaks
TÄIENDATUD DPD KOMMENTAARIGA Riigikogu majanduskomisjon toetas 24. jaanuaril peetud istungil vedelkütuse seaduse muutmise eelnõu, mis kohustab tarnijaid lisama bensiini ja diislikütusesse biolisandit ehk taastuvast allikast toodetud kütuseid. Eesmärk on muuta transpordisektor keskkonnahoidlikumaks.
Uudised
  • 27.02.17, 10:30
Olerex: vedelkütuse seadust ei tohi muuta üleöö
Kütuste jaemüüja Olerexi tegevjuht Piret Miller ütles, et kütusefirmad ja rafineerimistehased leiavad ühiselt, et vedelkütuste seaduse muudatuse jõustumine on mõistlik selle aasta 1. mailt edasi lükata 2018. aasta 1. maile, kuna eelnõu nõuab tarnijatelt olulisi muudatusi ning eelnõu vastuvõtmise ja uute kohustuste jõustumise vahele peab jääma mõistlik aeg.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Alltoursi omanikud on aru saanud, et vanade ja logisevate bussidega enam ellu ei jää. Sestap on investeeringud uutesse bussidesse väga olulisel kohal.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele