„Meil oli just valmimas uus logistikakeskus, millel on piisavalt suur energiatarve ja samas väga suur katusepind ning oli suhteliselt loogiline asjade käik päikesepaneelidesse investeerida. Võib öelda, et põhimõtteline otsus nii juhtkonnas kui ka nõukogus tuli kiiresti,“ rääkis Smarten Logisticsi juht Mait Miller Äripäevale.

- Smarten Logisticsi juht Mait Miller
- Foto: Andras Kralla
Smarten ostis päikesepaneelid pangalaenuga.
Kuna Smarten võttis päikesepaneelid kasutusele uues majas, kus nad kasutavad esmakordselt ka liikumisanduritega LED-valgustust, vähenes energiakulu võrreldes seniste laopindadega ruutmeetri pealt pea poole võrra. „See võit omakorda jagunes enam-vähem pooleks päikesepaneelide ja LED-valgustuse vahel.“
Milleri hinnangul võiksid päikesepaneelid kasutusele võtta ettevõtted, kellele keskkonnasõbralikkus on oluline ja keda rahuldab selle investeeringu tasuvusaeg. Päikeseenergia tootmisega alustamise keerukus sõltub tema sõnul palju partneritest ehk projekteerijast ja paigaldajast. Smarten kasutas ka konsultantide abi.
Loe päikesepaneelide kasutuselevõtust lähemalt
Äripäevast.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.