Autor: Heija-Liis Ristikivi • 2. veebruar 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallinn-Paldiski ja Keila-Riisipere raudteelõigud lähevad kapitaalremonti

Remonditööd Tallinn-Rapla raudteel
Foto: Marko Paloveer
Tallinnast läänesuunas kulgeval raudteetrassil algavad käesoleva aasta aprillis põhjalikud remonditööd, mille lõpp on kavandatud 2019. aastasse. Remondi tulemusena muutub rongiliiklus Tallinn-Paldiski lõigul kiiremaks, sujuvamaks ja ohutumaks.

Tegemist on AS Eesti Raudtee poolt läbiviidava ja Euroopa Ühtekuuluvusfondist finantseeritava suurprojektiga, mis hõlmab Tallinnast Paldiskisse ja Riisiperesse kulgevate raudteelõikude ja jaamade rekonstrueerimist ning liiklusjuhtimissüsteemi uuendamist. Projekti eesmärk on tagada neil lõikudel liiklusohutus ja toimepidevus, vähendada kiiruspiirangute arvu ning võimaldada liikumiskiirus reisirongidel kuni 120 km/h ja kaubarongidel kuni 80 km/h.

Remonditöid tehakse lõiguti kolmel päeval nädalas orienteeruvalt kella kaheksast hommikul kuni õhtul kella kuueni. Sel ajal korraldatakse reisirongiliiklus ümber ja sõidutatakse reisijaid asendusbussidega. Remondihanke koos GRK Infra AS-iga võitnud GoTrack OÜ juhatuse liige Kalvi Pukka sõnul püütakse tööde ajal arvestada rongireisijate mugavusega nii palju kui võimalik.

“Tallinn-Keila-Paldiski ja Keila-Riisipere on tähtsad reisijateveo suunad, kus sõidab igapäevaselt palju inimesi ning seetõttu püüame remondi käigus reisijaid nii vähe häirida kui võimalik, tehes koostööd nii Elroni kui ka Eesti Raudteega. Ent teatud muudatused transpordikorralduses on vältimatud,” ütles Pukka. “Sel aastal algavad rongireisijaid puudutavad muudatused maikuust ning kestavad kuni ehitusperioodi lõpuni oktoobris või novembris.” Info muudatuste ja transpordikorralduse kohta leiab jooksvalt Elroni kodulehelt www.elron.ee, samuti paigaldatakse info peatuskohtade stendidele.

Kapitaalremondi käigus vahetatakse välja kogu raudtee pealisehitis ehk ballast, rööpad ja liiprid. Vajadusel laiendatakse muldkeha ning suurendatakse kandevõimet ja remonditakse ülesõidukohad. Töid on plaanis teha kokku 42 kilomeetril, jaamades vahetatakse välja 47 pöörangut. “Sel aastal on plaan korda teha Keila ja Pääsküla ning Klooga-Paldiski suunal kokku 15 kilomeetrit raudteed, need tööd algavad juunist,” rääkis Pukka.

Eesti Raudtee ehitusosakonna juhataja Riho Vjatkini sõnul muutub rongiliiklus pärast tööde tegemist läänesuunal kiiremaks, mugavamaks ja ohutumaks. “Kapitaalremont tagab selle, et lõigul on võimalik reisirongide kiiruseid tõsta kuni 120 km/h, mis tähendab reisijatele konkreetselt ajavõitu. Vähemtähtis ei ole ka ohutus. Remondi käigus vahetatakse välja mitmed oma elutsükli lõpus olevad detailid, uute materjalide kasutamine suurendab raudteeliikluse ohutust, töökindlust ja lisab reisijale sõidumugavust,” selgitas Vjatkin. “Remondiga samal ajal ehk aastatel 2018-2020 plaanime uuendada ka liiklusjuhtimissüsteemi, mis vahetab välja Nõukogude ajast pärineva ajale jalgu jäänud süsteemi.”

Projekti rahastatakse Euroopa Ühtekuuluvusfondist kogumahus 23,7 miljonit eurot, kaasrahastuse määr on 85%. Remonditööde läbiviimiseks on sõlmitud leping osaühinguga GoTrack, lepinguline maht on 13,9 miljonit eurot ning suuremamahulised tööd on kavandatud lõpetada 2019. aastal.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077