„Hea ostujuht peab tundma logistikavaldkonda. Kui tahate midagi osta ja annate logistikajuhile ülesande, et hangi see mulle. Selline asi väga hästi ei tööta,“ rääkis Nõomaa oma ettekandes.
Nõomaa sõnul peab ostujuhil efektiivsuse huvides olema piisavalt algteadmisi, et tekiks suurema pildi nägemise võime. „Kas tasub võtta või ei tasu? Mida osta, millistes kogustes või millist transporti kasutada. Kas tuua laevaga, autoga või rongiga? Peaks teadma mahutavusest ehk palju aluste peale mahub, palju laeva mahub, palju rekka peale mahub. Loomulikult peavad olema selged incotermid. Samuti peaks teadma pakendamise võimalustest, transpordi mahutavusest ja selle kiirusest. Näiteks peaks teadma, kui kiiresti jõuab kaup Hiinast, Jaapanist või Hispaaniast,“ loetles Nõomaa ja lisas, et tunda tuleb ka vedude hinnaerinevusi.
Eile toimus traditsiooniline ostujuhtimise aastakonverents, kuhu oli kogunenud üle 100 osaleja.