Autor: Harro Puusild • 2. juuli 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallink vahetab Superstari suurema vastu

Turu laevatehases valmib Tallinki uus laev Megastar.
Foto: Harro Puuslid
2017. aasta alguses vahetab laevafirma Tallink praegu Tallinna ja Helsingi vahel seilava Superstari suurema Megastari vastu. Uue laeva valmimisaste on praegu 64%.

„Me oleme nüüdseks selle laevaga poolteist aastat tööd teinud ja laevast on valmis 64%,“ ütles Turu laevatehase juht Jan Meyer 1. juulil toimunud laeva ristimisel.

„Viimase 15 aasta jooksul on Eesti ja Soome vahelises reisijate liikluses olnud kaks aastat, kui selle maht ei ole kasvanud. Me oleme täna kasvavas ärisegmendis. Megastar ei ole kaubalaev ja kaupadele ma siin ülemäära rõhku ei paneks,“ ütles Tallinki juhatuse esimees Janek Stalmeister logistikauudised.ee-le ja lisas, et selle laevaga suureneb suhteliselt rohkem sõiduautode mahutavus kui reisijate mahutavus.

Tallinkil on optsioon tellida veel teinegi samasugune laev, ent seda otsust pole veel vastu võetud. „Täna keskendume sellele laevale ja enam kui 200 miljoni eurosed investeeringud ei ole midagi sellist, mida saad teha mitu tükki järjest lühikeses ajaraamis. Pigem kehtib meil selline mõte, et tark ei torma,“ ütles Stalmeister.

„Me ei ole sellisel seisukohal, et me ei ehita [teist laeva], aga ma ei julge praegu ka öelda, et me saaks kindlalt väita, et me selle nüüd kohe varsti tellime. Arvutame ja hindame tulevikku,“ ütles Stalmeister.

Megastar

Pikkus: 212,2 meetrit

Laius: 30,6 meetrit

Süvis: 7 meetrit

Kiirus: 27 sõlme

Brutotonnaaž: 49 300

Reisijaid: 2824

Reisijakajuteid: 47

Liinimeetreid: 3000

Kaubanduspinda: 2885 m2

Tekke: 12

Kütusepaakide mahutavus: 6600 kuupmeetrit

Kütusekulu Tallinn-Helsingi 1 sõidusuuna peale: 11 tonni

Mootori võimsus: 45 600 kW

Kütus: veeldatud maagaas (LNG)

 

Superstar

Pikkus: 177 meetrit

Laius: 27,6 meetrit

Reisijaid: 2080

Kajuteid: 186

Liinimeetreid: 1930 

Tekke: 10

Mootori võimsus: 50 400 kW

Ehitusaasta: 2008

Ehitaja: Fincantieri

Turu tehase pakkumine oli optimaalne

Suurema osa Tallinki laevapargist moodustavad Soomes ehitatud laevad, ent pakkumisi küsitakse ka teistelt. Megastari ehitamiseks käidi rääkimas ka Fincantieriga, mis on ehitanud näiteks praeguse Superstari. „Me käisime ka nende Fincantieri juures. Ilmselgelt ei läinud me ühte tehasesse, et teeme laeva. Rääkisime mitmete tehastega ja võrdlesime hinna ja kvaliteedi suhteid,“ rääkis Stalmeister.

„Tegemist on suure hankega ja pole otstarbekas teised ära unustada. Samas selle laeva puhul rääkisid nii majanduslikud ja kvaliteedi aspektid ning pisemad nüansid Turu tehase kasuks,“ sõnas ta.

Tallink sõlmis lepingu Turu Meyeri laevatehasega 27. veebruaril 2015. Alus antakse Tallinkile üle tuleva aasta alguses. Megastari ristiema on Soome endine president Tarja Halonen. Megastari kapteniks saab praegune Baltic Queeni kapten Vahur Sõstra.

Turu laevatehases ehitatakse Tallinki uut laeva Megastar.
Foto: Harro Puusild
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077