22. jaanuar 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallink valis uuele kiirlaevale nime

Tallinki uus LNG kiirlaev sai nimeks Megastar.
Foto: Tallink
Tallink tegi uuele LNG kiirlaevale nimevaliku konkursile saabunud 21 550 pakkumise hulgast.

Tallinki uue generatsiooni LNG kiirlaev hakkab sõitma Megastar nime all. ASi Tallink Grupp juhatuse esimehe Janek Stalmeistri sõnul sobis valitud nimi Tallinki kaubamärgi Tallink Shuttle all sõitvate kiirlaevade perre kõige paremini, võimaldades nõnda säilitada järjepidevus. Kuna tegu on maailma ühe suurima selletaolise kiirlaevaga, siis Megastari nimi sobis ka sisuliselt, andmaks edasi laeva omadusi. Lisaks on see ka hõlpsasti hääldatav nii eesti-, soome- kui teistes keeltes. Kuna pakkumisi just selle nime kasuks oli nõnda arvukalt, saab seda ka paljude reisijatepoolse soovina käsitleda“ ütles Stalmeister.

Valituks osutunud nime pakkus esimesena välja Eestist pärit Janar, kes saab auhinnaks kaks piletit uue laeva kõige esimesele ametlikule reisile. Kokku pakuti Megastari uue laeva nimeks üle 300 korra, olles ka kõige populaarsemate pakkumiste seas. Kokku sisestati nimekonkursi veebilehtedel Soomest 14 200, Eestist 5300 ja rahvusvahelise veebilehe kaudu 2050 nimevarianti.

Uue veeldatud maagaasil töötava kiirlaeva ehitamisega tehti Turku Meyer laevatehases algust 4. augustil, 9. veebruaril pannakse laevale kuivdokis ka kiil. Laeva maksumus on 230 miljonit eurot ning alus peaks valmima 2017. aasta alguses.

Laeva pikkus saab olema 212 meetrit ning kogumahutavus 49 000 tonni.  Korraga kuni 2800 reisijat mahutav laev hakkab sõitma Tallinn-Helsingi liinil.

Keskkonnasõbralik alus kasutab kütusena veeldatud maagaasi, mis vastab Läänemere kõige karmimatele keskkonnanõuetele. 27-sõlmelist kiirust arendava aluse keskkonnasõbralikkus väljendub ka energiaefektiivsuses võrreldes seniste Tallink Shuttle kiirlaevadega. Uuenduslik korpusedisain võimaldab vähendada veesurvet korpusele ning head liikumisvõimekust rasketes jääoludes. Ka sadamates toimuvate laadimis- ja lossimisprotsesside kiirendamine on uue laevaga seoses võetud suurema tähelepanu alla.

Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077