ASi Airest juhataja Jaanus Ojametsa sõnul ei olnud neil algselt plaanis saartevahelise lennuühenduse hankel osaleda, kuna pakkumisi oodati 19 kohalise lennuki kohta ja ainsaks kriteeriumiks oli hankes märgitud hind. Airest otsustas liinide Tallinn-Kuressaare ja Tallinn-Kärdla teenindamiseks pakkuda 33-kohalist lennukit SAAB 340. „Isegi kui hind on väiksema istekohtade arvuga lennukiga võrreldes natuke kallim, tõstaks see saartevahelise lennuliikluse potentsiaali ja kvaliteeti”, ütles Ojamets.
Airest
Eesti erakapitalil põhinev lennuettevõte.
Asutati 2002. aasta jaanuaris.
Ettevõte opereerib kaheksa SAAB 340 lennukiga, millest 7 on kauba ja 1 reisijate seadistusega.
Ettevõte on aktiivne üle Euroopa, omades 5 hooldusjaama. Reisilennukiga opereeritakse praegu doteeritud lennuliinil Pori ja Helsingi vahel, enne mida opereeriti allhanke korras AS-ile Estonian Air erinevatel liinidel. Airesti käibest tuleb täna 100% ekspordist.
Ettevõtte viimaste aastate kiire kasvu aluseks on olnud Kredexi antud garantiid lennukite soetamisel.
Ettevõtte 2015. aasta käive oli ligikaudu 8,5 miljonit eurot ja kasum majandustegevusest üle 800 000 euro.
Ojametsa ütlusel tuli otsus pakkumise tegemiseks viimasel hetkel. Kaalukeeleks sai Airesti nõukogu otsus teha pakkumine null kasumiga, et majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumil oleks võimalik toetada Saaremaa ja Hiiumaa ettevõtteid luues neile senisest parem ja kvaliteetsem infrastruktuur. Airest loodab kasumit teenida suuremalt piletimüügilt, mis võiks kaasneda kvaliteetse teenusega.
Ojamets rääkis, et Airesti esindajad kohtusid 2014. ja 2015. aastal kohalike laeva- ja turismiettevõtjatega. Vestlustest jäi kõlama, et kui lennukis on vähe kohti, siis ei kujune sellest piisavat infrastruktuuri kohaliku ettevõtluse arendamiseks. Näiteks ei mahu grupid lennuki peale, või ei saa kohalikud ettevõtted piiratud mahuga lennuühenduse tõttu korraldada oma Saaremaa tehases kliendipäevi Euroopast saabuvatele klientidele. On juhtunud ka, et Euroopast kohale lennanud klient on keeldunud tagasilennust, sest väike lennuk oli ebamugav ja tekitas ebaturvalisuse tunde, selgitas Ojamets.
Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja