Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Sadama ja raudtee kohal samuti kriis
Sarnaselt erakapitalil põhinevale Transiidikeskusele tunnevad teravalt kaubaveomahtude langust ka riiklikud monopolid Tallinna Sadam ja Eesti Raudtee.
Kaubavedu Eesti sadamates ja raudteel vajuvad põhja. Pilt on illustratiivne.
Foto: Reuters/Scanpix
Olukord on kriitiline, teatas Transiidikeskuse juht Erik Laidvee täna. „Kui me riiklikul tasemel midagi ette ei võta, siis ähvardab kogu Eesti transiiti mitmekordne kukkumine.“
Läänemere idakaldal on peale Tallinna sadama kaubamahtude langusega hädas ka teised sadamad. Võrreldes eelmise aasta jaanuariga liikus tänavu Läänemere idakalda sadamates 1,43 miljonit tonni kaupa vähem.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kooskõlastab uut raudtee kasutustasude metoodikat. Ministeerium väidab pressiteates, et uue metoodika eesmärk on suurendada raudteesektori konkurentsivõimet. Raudtee kasutustasud uue metoodikaga aga kaubavedajate jaoks väiksemaks ei muutu.
Eesti ja Läti raudteel on kaubaveomahud tänavu võrreldes eelmise aastaga sügavas miinuses. Kui aasta alguses tundus, et ka Leedu raudtee kaubaveod käivad sama rada, siis praeguseks on Leedus kaubamahud raudteel ainsana Balti riikides kasvus.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.