Läänemere idakaldal on peale Tallinna sadama kaubamahtude langusega hädas ka teised sadamad. Võrreldes eelmise aasta jaanuariga liikus tänavu Läänemere idakalda sadamates 1,43 miljonit tonni kaupa vähem.
Läänemere idakalda sadamates langes aasta esimesel kuul kaubamaht eelmise aastaga võrreldes 4,5%. Oli vaid kolm sadamat, mis suutsid oma kaubamahte kasvatada. Üllatuslikult on Ust-Luga asemel Baltimere tiigriks tõusnud Klaipeda sadam, mis saavutas jaanuaris oma kõigiaegade suurima kaubamahu 3,34 miljonit tonni. Seda oli 320 tuhande tonni võrra rohkem, kui eelmise aasta jaanuaris ja ületas ka oma tegevuse algusest peale regiooni kiiremat kasvu näidanud Venemaa Ust-Luga sadamat.
Seotud lood
Tallinna Sadama aprillikuu kaubamaht oli 1,83 miljonit tonni, mis oli eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 0,22 miljonit tonni ehk 11% väiksem tulemus, teatas Tallinna Sadam pressiteates.
Tänavu esimeses kvartalis veeti Eestit läbivas transiidikoridoris märkimisväärselt vähem kaupu kui mullu sama perioodi jooksul, teatas Logistika ja Transiidi Assotsiatsioon.
Pärast jaanuari suuri kaubamahtude langusi on Läänemere idakalda sadamates kaubavood paranenud ja mahajäämus eelmisest aastast vähenenud.
Lätlaste väikesadam Liepajas jätkas ka uuel aastal kasvamist, kaubamahud tõusid jaanuaris 8,6%.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.