Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
STATISTIKA: Balti riikides püsivad kaubamahud vaid Leedu raudteel
Eesti ja Läti raudteel on kaubaveomahud tänavu võrreldes eelmise aastaga sügavas miinuses. Kui aasta alguses tundus, et ka Leedu raudtee kaubaveod käivad sama rada, siis praeguseks on Leedus kaubamahud raudteel ainsana Balti riikides kasvus.
Eesti raudtee infrastruktuuril veetav kaubamaht on languses olnud juba paar viimast aastat. Tänavu jaanuarist aprillini on raudteel veosekäive tonn-kilomeetrites eelmise aastaga võrreldes vähenenud -17,7%. Aprillis oli langus aga juba -30,1%. Mai andmeid ei ole veel avaldatud.
Tänavu esimeses kvartalis veeti Eestit läbivas transiidikoridoris märkimisväärselt vähem kaupu kui mullu sama perioodi jooksul, teatas Logistika ja Transiidi Assotsiatsioon.
Kui viimastel aastatel on kaubaveomahtude järsu langusega raudteel olnud hädas Eestis, siis selle aasta esimestel kuudel on kaupa jäänud vähemaks ka Läti ja Leedu raudteedel.
EVR Cargo kaubaveomaht oli jaanuaris 0,964 miljonit tonni, jäädes mullusele tulemusele alla 27%. Seega jätkab kaubamaht raudteel ka uuel aastal eelmisele aastale sarnast järsku kukkumist.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.