Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Eesti Raudtee juht läks Moskvasse lepitust otsima
Ootamatu kriis ajas Eesti Raudtee juhid Moskvasse läbirääkimisi pidama.
Eesti Raudtee juht Sulev Loo läks Moskvasse, et tuua Eesti raudteele tagasi Venemaa transiitkaupa.
Foto: Andras Kralla
Eelmisel nädalal otsustas Venemaa, et 12 rongi asemel peaks Eesti suunal edaspidi liikuma vaid 6 rongi. „Keskmiselt,“ vastas Eesti Raudtee juht Sulev Loo, kuidas läbirääkimised kulgevad. Kohtumised on Eesti Raudtee juhtidel ees ka tuleval nädalal. „Midagi kiiresti ei muutu. Pikk protsess, kus oleme suutnud end kaardilt välja mängida.“
Tänavu esimeses kvartalis veeti Eestit läbivas transiidikoridoris märkimisväärselt vähem kaupu kui mullu sama perioodi jooksul, teatas Logistika ja Transiidi Assotsiatsioon.
Kui viimastel aastatel on kaubaveomahtude järsu langusega raudteel olnud hädas Eestis, siis selle aasta esimestel kuudel on kaupa jäänud vähemaks ka Läti ja Leedu raudteedel.
EVR Cargo kaubaveomaht oli jaanuaris 0,964 miljonit tonni, jäädes mullusele tulemusele alla 27%. Seega jätkab kaubamaht raudteel ka uuel aastal eelmisele aastale sarnast järsku kukkumist.
Statistikaameti statistika näitab, et viimaste kuude veosekäive Eesti raudteetaristul on langenud tasemele, mida 1991. aastasse ulatuvast statistikast varem ei leia.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.