Ootamatu kriis ajas Eesti Raudtee juhid Moskvasse läbirääkimisi pidama.

- Eesti Raudtee juht Sulev Loo läks Moskvasse, et tuua Eesti raudteele tagasi Venemaa transiitkaupa.
- Foto: Andras Kralla
Eelmisel nädalal otsustas Venemaa, et 12 rongi asemel peaks Eesti suunal edaspidi liikuma vaid 6 rongi. „Keskmiselt,“ vastas Eesti Raudtee juht Sulev Loo, kuidas läbirääkimised kulgevad. Kohtumised on Eesti Raudtee juhtidel ees ka tuleval nädalal. „Midagi kiiresti ei muutu. Pikk protsess, kus oleme suutnud end kaardilt välja mängida.“
Seotud lood
Tänavu esimeses kvartalis veeti Eestit läbivas transiidikoridoris märkimisväärselt vähem kaupu kui mullu sama perioodi jooksul, teatas Logistika ja Transiidi Assotsiatsioon.
Kui viimastel aastatel on kaubaveomahtude järsu langusega raudteel olnud hädas Eestis, siis selle aasta esimestel kuudel on kaupa jäänud vähemaks ka Läti ja Leedu raudteedel.
EVR Cargo kaubaveomaht oli jaanuaris 0,964 miljonit tonni, jäädes mullusele tulemusele alla 27%. Seega jätkab kaubamaht raudteel ka uuel aastal eelmisele aastale sarnast järsku kukkumist.
Statistikaameti statistika näitab, et viimaste kuude veosekäive Eesti raudteetaristul on langenud tasemele, mida 1991. aastasse ulatuvast statistikast varem ei leia.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.