Elroni konkurendi Sebe omanikfirma tellitud õigusanalüüs viitab, et riigi plaan osta Elronile Tallinna-Tartu liini teenindamiseks uued rongid võib olla vastuolus riigiabi reeglitega. Viimati pankrotistus Estonian Air just keelatud riigiabi tõttu.
Majandusministeerium kinnitas, et tegemist ei ole keelatud riigiabiga, samas ollakse valmis selles küsimuses Euroopa Komisjoniga konsulteerima, vahendas
ERRi uudisteportaal.
Elron teenib vaid kolmandiku oma tuludest piletimüügist ning ülejäänud kaks kolmandikku on abi maksumaksjalt. Hoogsa laienemise tulemusel soovib Elron nüüd saada riigilt veel lisaabi, et tegevust laiendada.
Konkurendid on sellisest tegevusest häiritud ning nii palus bussifirmade Sebe ja LuxExpress omanik Hugo Osula advokaadibürool Sorainen uurida, kas Eesti riik tohib Elronit toetada Tallinna-Tartu liinile uute rongide hankimiseks või on see konkurentsi rikkumine. Soraineni vandeadvokaadi Allar Jõksi sõnul tohiks praeguses igati toimivas konkurentsiolukorras riigiabi eraldada vaid amortiseerunud rongide asendamiseks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seevastu majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi raudteeosakonna juhataja Ain Tatteri väitel annab Euroopa Liidu seadus neile väga laiad õigused tellida teenust, mida reisijad nõuavad.
Seotud lood
Eesti reisirongiliiklust korraldava Elroni rongidega tehti tänavu esimese kolme kuuga üle 1,6 miljoni sõidu, populaarseimad liinid jäävad peamiselt Tallinna lähiümbrusse.
Lux Expressi juhause esimehe Hannes Saarpuu väitel on uus ühistranspordiseadus kasvatanud oluliselt bussireisijate arvu, kuna võimaldas bussiettevõtetel korrastada sõidugraafikuid ja lisada linnadevahelistele marsruutidele uusi väljumisi.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.