Lux Expressi juhause esimehe Hannes Saarpuu väitel on uus ühistranspordiseadus kasvatanud oluliselt bussireisijate arvu, kuna võimaldas bussiettevõtetel korrastada sõidugraafikuid ja lisada linnadevahelistele marsruutidele uusi väljumisi.
- Hannes Saarpuu rõõmustab, et uus ühistranspordiseadus võimaldas Lux Expressis Foto: Andras Kralla
Lux Expressi põhiliinidel kasvas reisijate arv kolme kuuga keskmiselt 21 protsenti.Alates veebruarist kui hakkasid kehtima uued sõidugraafikud kuni aprilli lõpuni kasvas reisijate arv võrreldes eelmise aasta sama perioodiga Tallinn-Tartu liinil 17% ja Tallinn-Pärnu liinil 33%. Saarpuu sõnul tegid uued väljumised koos korrastatud sõidugraafikutega bussireisid inimeste jaoks atraktiivsemaks ning reisijate arvud kasvasid kõikidel ettevõtte põhiliinidel. “Reisijate mahu niivõrd kiire ja oluline suurenemine näitab, et nõudlus kvaliteetse linnadevahelise bussitranspordi järele on olemas ja järjest kasvamas,” sõnas Saarpuu. Bussiettevõtte juhi sõnul muutub linnadevahelise bussiveo turg järjest suuremaks ning järjest enam pakuvad bussid konkurentsi eelkõige autosõidule.
Saarpuu sõnul mõjus uute väljumiste lisandumine, sõidugraafikute korrastamine ja bussituru avamine reisijate numbritele küll positiivselt, kuid jätkuvaks takistuseks on liinilubade väljastamise juhend, mis ütleb, et parem bussiliin on selline, mis teeb marsruudil rohkem peatusi. „Näiteks Tallinna-Tartu liinil asub 98 protsenti potentsiaalsetest teenuse kasutajatest Tallinnas või Tartus. Rääkides teenuse kättesaadavusest, proovitakse leida kunstlikke lahendusi kahe protsendi võimalike reisijate jaoks, unustades samas ära kõik teised ja nende vajadused,“ rääkis Saarpuu.
Saarpuu avaldas lootust, et liinilubade komisjon võtab bussiettevõtte ettepanekud kuulda ning liinilubade väljastamise juhend täiendatakse selliselt, et ka ekspressliinidega vedajatel oleks võimalik liiniluba saada.
Seotud lood
ASi Eesti Liinirongid (Elron) majandusaruandest selgub, et ettevõte teenis mullu küll 7,8 miljonit eurot puhaskasumit, kuid samal ajal sai riigifirma koguni 30,6 miljonit eurot toetusi.
Elroni konkurendi Sebe omanikfirma tellitud õigusanalüüs viitab, et riigi plaan osta Elronile Tallinna-Tartu liini teenindamiseks uued rongid võib olla vastuolus riigiabi reeglitega. Viimati pankrotistus Estonian Air just keelatud riigiabi tõttu.
Lux Express võtab Sebelt üle täistunniekspressi nimelised bussiliinid.
Maailma vanimal ja tuntuimal bussimessil Busworld toimus Scania Irizar uute busside esmaesitlus. Lux Express sõlmis messil lepingu 9 uue bussi ostuks.
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.