Valitsus uuris automaksu võimalusi

Eestis on transpordimaksudest kasutusel vaid kütuseaktsiis ja kõikidele EL liikmesriikidele kohustuslik registripõhine raskeveokimaks
Eestis on transpordimaksudest kasutusel vaid kütuseaktsiis ja kõikidele EL...

Riik uuris, kas Eestis oleks mõledav sõiduautode maksustamine, mille kohta leiti, et see suurendaks küll maksutulu, kuid piiraks oluliselt inimeste liikumisvõimalusi, teatas riigikantselei.

Riigikantselei tellimusel valminud Ernst & Youngi uuringuga taheti välja selgitada, millised oleksid Eestis võimalikud maanteetranspordi maksustamise lahendused, mis ei halvendaks ebamõistlikult riigi konkurentsivõimet elu- ja ettevõtluskeskkonnana ning oleksid majanduslikult ja tehnoloogiliselt otstarbekad.

Euroopa Liidu transpordipoliitika näeb tulevikus ette ühtlustada liikmesriikides autotranspordi maksustamise kord. Eesti on Soome kõrval ainuke EL liikmesriik, kus pole raskeveokitele kehtestatud EL direktiivi kohast teede kasutamise tasu.

Kümne välisriigi kogemusele tuginedes vaadeldi kolme alternatiivset lahendust: sõiduautode aastamaks, raskeveokite ajapõhine teekasutustasu ja raskeveokite läbisõidupõhine teekasutustasu. Leiti, et sõiduautode maksustamine võimaldaks küll suurimat maksutulu, kuid piiraks uuringu tegijate hinnangul maal elavate inimeste liikumisvõimalusi. Sellise maksu kehtestamine eeldaks kompenseerivate meetmete rakendamist.

"Sõiduautode maksustamist me isegi ei kaalu, kuna sellist ülesannet ei ole valitsus pannud ja sellist ülesannet või eesmärki ei sisalda ka koalitsioonikokkulepe. See on välistatud," kinnitas majandusministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter ERRile.

Raskeveokite ajapõhise või läbisõidupõhise teekasutustasu rakendamise korral soovitatakse aga eelistada ajapõhist maksustamist, mida kohaldataks ka Eesti teedevõrku kasutavatele välisvedajatele.

Sõiduautode aastamaks oleks analüüsitud alternatiividest kõige kiirema tasuvusajaga. Kui aastamaks oleks näiteks 177 eurot, tooks see riigikassasse 53 miljonit eurot aastas.

Eestis on transpordimaksudest kasutusel vaid kütuseaktsiis ja kõikidele EL liikmesriikidele kohustuslik registripõhine raskeveokimaks.

Osale arutelus

  • Äripaev

    Äripaev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,60 -0.0750892
Brasiilia reaal BRL 4,27 0.0046815
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,15 0.1117054
Hiina jüaan CNY 7,63 0.1299912
Hongkongi dollar HKD 8,90 0.0438503
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0796533
Iisraeli seekel ILS 4,10 0.0048778
India ruupia INR 80,72 0.0979651
Indoneesia ruupia IDR 15952,57 0.1206903
Islandi kroon ISK 135,50 0
Jaapani jeen JPY 125,56 0.0717303
Kanada dollar CAD 1,50 0.0466822
LAV rand ZAR 15,90 0.0327254
Lõuna-Korea vonn KRW 1276,18 0.1357448
Malaysia ringgit MYR 4,63 0.1580189
Mehhiko peeso MXN 21,87 0.0700021
Norra kroon NOK 9,78 0.0399042
Poola slott PLN 4,33 -0.0276938
Rootsi kroon SEK 10,61 -0.0837844
Rumeenia leu RON 4,76 0.0273247
Singapuri dollar SGD 1,54 0.1108286
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.1497351
Šveitsi frank CHF 1,13 0.017632
Taani kroon DKK 7,46 0.0093838
Tai baht THB 35,41 0.1314967
Tšehhi kroon CZK 25,63 -0.0117028
Türgi liir TRY 6,03 0.0215689
Ukraina grivna UAH 30,65 0.0352529
Ungari forint HUF 317,19 -0.0661626
USA dollar USD 1,13 0.035292
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 -0.0660264
Valgevene rubla BYN 2,43 0.0494845
Vene rubla RUB 74,42 0.1082851

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019