• 26.08.15, 15:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Teder nõuab aru: miks maksis sadam erafirmale 3 miljonit?

Tallinna Sadama nõukogu liige Hillar Teder saatis täna nõukogule kirja, milles küsib, miks maksis ettevõte ilma nõukogult luba saamata erafirmale ligi 3 miljonit eurot.
2003. aastal sõlmis Tallinna Sadam OÜga Prevo Holding lepingu, mille järgi kohustus rajama Muugale üle 70 miljoni euro maksva metalli- ja üldkaupade terminali. Terminali operaator Prevo Holding omakorda pidi garanteerima kaubatasu maksmise.
Kuna buumiajal sõlmitud leping ei vastanud mõne aasta pärast majanduslanguse tõttu enam ootustele, siis otsis Tallinna Sadam võimalust sellest välja astuda. See lõppes üle viie aasta kestnud kohtuvaidlusega. Tulemuseks 2014. aastal sõlmitud kohtuväline kokkulepe, mille järgi sadam pidi Prevo Holdingule maksma 2,8 miljonit eurot.
Juulis teatas Tallinna Sadam, et eraldas mullu Prevo Holdingule 2,8 miljonit eurot. „Mina poleks seda summat maksnud,“ kommenteeris sadama nõukogu liige, ettevõtja Hillar Teder. „Maksmisotsus tehti ilma nõukogult küsimata.“ Homme koguneb Tallinna Sadama nõukogu korralisele koosolekule, kus Teder soovib selle teema tõstatada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Prevo Holdingu põhitegevus on terminaliarendus Muuga sadamas. Ettevõtte juhatuse liige on Oleg Ossinovski äripartner Spacecomis Siarhei Psiola ning omanikeks Küprosel registreeritud Transportation Investments Holding Ltd, Aquis Holdings Limited, Valeri Stefanovitš, Galina Lipinskaja ja Jan Lipinski.
Ilmselt on homsel koosolekul teisigi teemasid peale ülekannete Prevo Holdingule, sest täna pidas kapo kinni Tallinna Sadama juhatuse liikmed Ain Kaljuranna ja Allan Kiili altkäemaksu võtmise kahtlusega. Seda uudist kommenteerides märkis Teder, et ei tea asjast midagi. "Mul ei ole midagi öelda, aga eks nõukogu on vastutav," ütles ta.
Kahtlustuse järgi võtsid Kaljurand ja Kiil mitme aasta suures ulatuses altkäemaksu. Kapo ei ole täpsustanud kahtlustuse sisu ja altkäemaksuks saadud summa suurust. Lisaks Kaljurannale ja Kiilile on kinni peetud veel kuus inimest.

Seotud lood

Uudised
  • 26.08.15, 14:46
Remo Holsmer: korruptsioonil ei ole kohta Tallinna Sadamas
Tallinna Sadama nõukogu esimees Remo Holsmer ütles pressiteate vahendusel, et korruptsioonil Tallinna Sadamas kohta ei ole ja on äärmiselt kahetsusväärne, kui kapo kahtlustused vastavad tõele.
Uudised
  • 26.08.15, 14:00
Kapo pidas kinni Tallinna Sadama juhid
Täna pidasid kaitsepolitseiameti töötajad altkäemaksu võtmises kahtlustatavatena kinni AS Tallinna Sadam juhatuse esimehe Ain Kaljuranna ja juhatuse liikme Allan Kiili.
Uudised
  • 26.08.15, 15:21
Tallinna Sadama juhte hoiti vägisi ametis
Majandus- ja taristuminister Kristen Michali sõnul kinnitati Ain Kaljurand ja Allan Kiil mullu ametisse septembris veel viieks aastaks ametisse selleks, et mitte uurimistoiminguid segada.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele