Läti riiklik lennufirma airBaltic lõpetas oma restruktureerimiskava. Selle taustal näeb valitsus vajadust koostada edasine arengukava ja investeeringuprogramm, kirjutas Baltic Course.
Läti Transpordiminister Anrijs Matisse toonitas, et kui airBaltic ei taha taanduda 15 sihtkohaga väikeettevõtteks ning Riia lennujaam kaotada oma positsioon, on vajalik arutada edasist arengut ning koostada investeerimiskavad. Ministri sõnul tuleb eeskätt määrata strateegia ning kaasata investeeringuid nii era – kui riiklikust sektorist.
Konsultatsioonifirma Boston Consulting Group hinnangul on 1 miljoni euro investeerides lennundusse võimalik saada 2-3 miljonit eurot tagasi. Lisaks aitab see luua kuni 220 uut töökohta.
Boston Consulting Group pakkus kolm võimalikku stsenaariumi -teha mitte midagi ja kaotavad sihtkohad ning positsioon; keskenduda turismilennundusele; või keskenduda ärilennunduse arengule.Viimane tähendaks rohkem töölähetusi, suuremat lisandväärtust, tagaks rohkem investeeringuid ja mõjuks positiivselt kaubanduse arengule.
Diskussioonis osalejad märkisid, et kahte viimast ei saa lahutada. Tegelikkuses täiendaksid need üksteist. Lisaks on vajalik suunata fookus transiitreisijatele juhul, kui Läti turg ei paku enam täiendavaid võimalusi, peab keskenduma välisturgudele. Viimase aasta jooksul on transiitreisijate osaklaal langenud.
Seotud lood
Läti lennufirma airBaltic nimetati OAG analüütikute poolt ülemaailmselt täpsusarvestuses esikohale. Kokku võrreldi 43,5 miljoni lennu andmeid.
Läti lennufirma airBaltic on laiendanud oma koodijagamise partnerite võrgustikku firma Uzbekistan Airways näol ning pakub tänu sellele mugavaid ühendusi Balti mere regiooni ja New Yorgi JFK lennujaama vahel.
Alates 1. detsembrist 2024 kehtib Eestis muudetud liikluskindlustusseadus, mis laiendab kindlustuskohustust ka paljudele seni vabastatud töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema omadustest ja liikumisviisist.