• 20.04.15, 15:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rotterdami sadama käive kasvas 7,2 protsenti

Esimese kvartali kaubakäive Rotterdami sadamas kasvas 7,2 protsenti võrreldes sama perioodiga 2014.aastal, kirjutas Portnews.
Kuivlast, peamiselt maak ja süsi langesid 5,1 protsenti. Kontenermahud kasvasid TEU arvestuses 7,6 protsenti ja vedelkaup, eelkõige toornafta ja naftatoodete osas tõusis 14,7 protsenti.
„Sadamal olid esimeses kvartalis väga head näitajad,“ kommenteeris Rotterdami sadama tegevjuht Allard Castelein. Eelkõige paistsid silma mineraalsed naftatooted ja LNG. Peale eelmise aasta naftatoodete langust, on hetkel näha jätkuvat tõusujoont. LNG käive on isegi kolmekordistunud. Samuti näitab teravat kasvu konteinerite käsitlemine. Eelmisel aastal oli Rotterdami sadam oma konkurentidest selles sektoris parimal positsioonil. Koos kahe uue terminaaliga Maasvlakte 2 territooriumil, on kasv olnud ligi 8 protsenti ja annab lootust lähiaastatel veelgi edukamale tulevikule.
Kuivlasti 21,9 miljoni tonni langust mõjutasid peamiselt maagi impordi 6,8 protsendiline alanemine, Saksamaa terasetootmise vähenemisest. Kahe viimase aasta pehmed talved on alla viinud söetarbimise. Põllumajandustooted langesid 12,4 protsenti peamiselt nõrgeneva euro ja Euroopa hea saagikuse tõttu.
Vedellasti osas märgiti kasvu kõikides sektorites, kokku 56,5 miljonit tonni. Toornafta 6,9 protsendiline ning 27,6 protsendiline mineraalsete naftatoodete tõus viitavad odavnenud kütusehinnale. Samas on  1.jaanuarist kehtima hakanud rangemad laevakütusereeglid Põhjamerel ja Läänemerel sõitvatel alustel vähendanud punkerdamislaevade kütuse nõudlust.
Konteinerite käibe kasv jätkab oma 2014.aasta keskmist kasvutrendi vaatamata asjaolule, et mõned terminaalid tekitavad pudelikaelu seoses aeglaste laadimistöödega. Kasvu võib siiski selgitada Euroopa majanduse paranemisega ning mõningate saadetiste ümberpaigutamisega konkurentide juurest. Rotterdamil on ka parimad võimalused aina mahutavuse rekordeid löövatele  suurtele konteinerlaevadele – lihtne ligipääs ning sobiv kalda varustus.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.02.25, 17:15
Kuidas jõudis üle poole tonni kaaluv Estonia klaver tervelt Pariisi Notre-Dame’i katedraali?
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele