Autor: Juuli Laanemets • 25. märts 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mida eelistatakse kaubikute valimisel

Väiksemate ettevõtete jaoks on logistikateenuse sisseostmine veel võõras, seetõttu eelistatakse omada isiklikku kaubikut, mille valimisel mängivad rolli mugavus ja hinna-kvaliteedi suhe.

Amserv Auto Toyota brändijuhi Margus Nõmmiku sõnul on klientidel kaubiku valikul oluline kaubaruumi mahutavus ja kandevõime. Lisaks vaadatakse veel hoolduskulusid ja järelturuväärtust.

Enamjaolt soetavad ettevõtted kaubiku kapitalirendiga või ostavad selle kohe välja.Nõmmiku sõnul on kaubiku kasutusperiood ettevõtetes pikem ja liisinguga kasutusrenti enamasti ei kasutata. Keskmiselt on kaubiku kasutusiga neli-viis aastat, siis tullakse sõidukit uuema vastu ümber vahetama.

Nõmmiku sõnul on väiksematele ettevõtetele rendifirmade ja logistikaettevõtete kasutamine veel võõras. Kaubikut tasub muretseda pigem ettevõttel, mis vajab sõidukit iga päev ega saa alati oma töid ja tegemisi ette planeerida.

City Motorsi Renault' tarbesõidukite müügikonsultandi Jüri-Bruno Asari sõnul on trendiks, et autopargi eri mudelid vahetatakse välja ühe margi vastu. Kaubiku valikul on hoolduskulu tema sõnul väga oluline aspekt, tähelepanuta ei saa jätta ka hooldusintervalli.

Populaarne on lisada hoolduskulud liisingumaksesse. Jälgitakse finantseerimistingimusi, ülalpidamiskulu ja võimalust mugavalt autoparki vahetada-uuendada. Eelistatud on liisingud, mis suudavad pakkuda madalamat intressimäära ja olla vara vahetamisel kiired ja paindlikud.

Tarbesõidukite valikul hinnatakse Asari sõnul väikest kütusekulu, ketiülekandega mootorit, moodsat kabiini ja kaubaruumi suurust. Kaubiku valikul sõltub palju sellest, milleks seda kasutatakse, inimeste veoks saab taha ehitada kuni seitse istekohta.

ASi Kalev büroojuhi Kaire Kattai sõnul kasutab ettevõte kaubavedudel sisseostetud teenust. “See on majanduslikult kõige mõistlikum, samuti paindlikum ja mugavam.”

Kalevi enda autopargis on vaid üks väikekaubik – Toyota Proace, mis on haldusosakonna töötajate käsutuses tehase¬ haldamisega seotud väiksemate vahendite ja materjalide veoks. Kaubiku puhul olid tähtsamateks valikukriteeriumideks turvalisus, kauba¬ruumi maht, kaubiku mugavus ning hinna-kvaliteedi suhe.

Turvafirmal G4S on 160 kaubikut, ettevõtte haldusosakonna juhataja Andres Pastaruse sõnul lähtuti kaubikute valikul nende kasutusotstarbest. “Kindlasti jälgime, kui suur on kogu kulu kasutusperioodi jooksul. Vajalikud sõidukid soetame hanke korras,” rääkis Pastarus. Eritellimusel sisustus valmistatakse enamjaolt Eestis. Rahaveosõidukite sisustus tuleb Rootsist.

Oluline on kaubiku kasutuskulu tervikuna – liising, kindlustus, hooldus, kütus, remont – ning kulude prognoositavus. “Kuna kaubikutel on kehtiv tehasegarantii, siis kaubikute kasutusega seotud fikseeritud kuludele lisanduvad raskesti prognoositavad kulud, näiteks remont, on minimaalsed,”  lisas Pastarus.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077