Kevadised soojad ilmad vähendavad teede kandevõimet ning Maanteeamet kehtestab maanteede kahjustamise vältimiseks massipiiranguid väiksematel teedel.
Päevased plusskraadid on hakanud teede muldkehasid sulatama ja seetõttu kaotavad väiksema kandevõimega teekonstruktsioonid suurema osa oma kandevõimest. Hetkel on paigaldatud liiklusmärke ligikaudu ligi 3 000 km riigimaanteedele, et piirata veokite massi. „Maanteeamet on tõhustanud järelevalvet riigimaanteedel. Kordades odavam on teid säilitada, kui neid hiljem remontida,“ ütles Maanteeameti hooldeosakonna juhataja Rain Hallimäe.
Hallimäe lisas, et viimastel päevadel tuleb massipiiranguga lõike jõudsalt juurde, iga päev on lisandunud 250-500 km, muutusi saab jälgida portaalis TarkTee. Portaalis saab veose teekonna planeerimisel jälgida, milline massipiirang on konkreetsele teelõigule kehtestatud. Tavaliselt piiratakse kevadeti raskeveokite liikumist u 4000 km-l.
Hooldeosakonna juhi kinnitusel taastub tee vajalik kandevõime alles siis, kui teekonstruktsioonid on täielikult sulanud ja tahenenud – sõltuvalt küll ilmast, aga tavaliselt alles mai alguseks.
Seotud lood
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.