Kevadised soojad ilmad vähendavad teede kandevõimet ning Maanteeamet kehtestab maanteede kahjustamise vältimiseks massipiiranguid väiksematel teedel.
Päevased plusskraadid on hakanud teede muldkehasid sulatama ja seetõttu kaotavad väiksema kandevõimega teekonstruktsioonid suurema osa oma kandevõimest. Hetkel on paigaldatud liiklusmärke ligikaudu ligi 3 000 km riigimaanteedele, et piirata veokite massi. „Maanteeamet on tõhustanud järelevalvet riigimaanteedel. Kordades odavam on teid säilitada, kui neid hiljem remontida,“ ütles Maanteeameti hooldeosakonna juhataja Rain Hallimäe.
Hallimäe lisas, et viimastel päevadel tuleb massipiiranguga lõike jõudsalt juurde, iga päev on lisandunud 250-500 km, muutusi saab jälgida portaalis TarkTee. Portaalis saab veose teekonna planeerimisel jälgida, milline massipiirang on konkreetsele teelõigule kehtestatud. Tavaliselt piiratakse kevadeti raskeveokite liikumist u 4000 km-l.
Hooldeosakonna juhi kinnitusel taastub tee vajalik kandevõime alles siis, kui teekonstruktsioonid on täielikult sulanud ja tahenenud – sõltuvalt küll ilmast, aga tavaliselt alles mai alguseks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.