Autor: Alyona Stadnik • 27. november 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Parme Trans: on oht, et vedajad lahkuvad Eesti turult

Eesti suurimate autovedajate hulka kuuluv OÜ Parme Trans juhatuse esimees Jüri Šehovtsovi ütles, et kui tihedas konkurentsis ei võta riik midagi ette, siis võivad paljud vedajad Eesti turult lahkuda.

Šehovtsovi sõnul veohinnad langevad ja väheneb ka ettevõtete kasumlikkus.  Parme Transil õnnestub tema sõnul teenida kasumit, kuid see on väike. „Pigem on juttu ellujäämisest,“ märkis ta. „Töö on väga raske ja see kehtib enamiku ettevõtete kohta, kes tegelevad rahvusvaheliste kaubavedudega.“

Murekohana tõi Šehovtsov välja ka selle, et kulud ettevõtetel kasvavad. „Kui kütesekulu jääb samale tasemele, siis teedemaks Euroopa Liidus kasvab,“ sõnas ta. Ta tõi näitena, et Prantsusmaa ja Itaalia on kõige kallimad riigid. „Autovedajate palgad on riigiti erinevad. Kui öeldakse, et euro on hea, siis tegelikult see ei ole nii, sest palgad Euroopa Liidus on väga erinevad,“ ütles ta.

Tema sõnul ainukesed kulud, mida ettevõtted saavad kokku tõmmata, on autojuhtide tasud ja halduskulud. „Paljud ettevõtted tegelikult töötavad kahjumis. Kui ettevõttel on masinapark liisingus, siis kulud on nii suured, et praktiliselt ei jää midagi alles,“ rääkis Šehovtsov.

 Murekoht on autovedajate jaoks ka see, et kui paljudes riikides on teedemaks, siis Eestis seda ei ole. „Võiks olla teedemaks, sest need autod, mis liiguvad Venemaale läbi Koidula piiripunkti, need peavad maksma teedemaksu. Meie organid ei taha seda sisse viia, ütlevad, et see ei ole õige, korrektne ja eetiline,“ märkis Šehovtsov. „Eesti peaks sisse viima samasugused tasud nagu on teistes riikides, siis oleksime võrdsed.“

2015. aasta perspektiivis ei ole Šehovtsov väga optimistlik, pigem on pessimistlik. "Mida rohkem meid puuakse, seda vähem ettevõtted siia turule jääb,“ märkis ta. „Tuleb minna teistesse riikidesse, näiteks minna Leetu, sinna registreerida oma ettevõtteid ja ajada äri seal.“

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077