Viking Line’i kontserni müügitulu esimeses kvartalis vähenes 10,0%, 103,4 miljonit eurot võrreldes eelmise aasta sama perioodiga (115,0 miljonit eurot). Kaubaveo turuosa oli 21,6% (2013: 21,1%).
Viking Line’i tänavuse esimese kvartali sissetulek oli peale maksude maksmist
-15,6 miljonit eurot (-15,7 miljonit eurot 2013. aastal), teatas ettevõte pressiteates. Müügitulu languse peamiseks põhjuseks on asjaolu, et esimesse kvartalisse sattus nii Viking Cinderella (18 päeva) kui ka Viking XPRS (12 päeva) dokis oleku päevad, mil regulaarseid laevasõite ei toimunud.
Viking Line’i reisijate üldarv vähenes aruandeperioodil 112 706 inimese võrra 1 234 044 reisijani (2013: 1 346 750). Viking Line'i turuosa Tallinna-Helsingi vahelisel liinil vähenes 1,3% ning Turu?Mariehamni/Långnäsi?Stockholmi liinil 4,7%. Turuosa Helsingi?Mariehamni?Stockholmi liinil suurenes 2,0%.
Reisijatega seotud tulu vähenes esimeses kvartalis 11,8%, 92,7 miljoni euroni (2013: 105,0 miljonit eurot). Kaubaveomaht suurenes 9,8%, 9,9 miljoni euroni (2013: 9,1 miljonit eurot). Viking Line’le kuulub 21,6% kaubaveo turuosast.
Ettevõtte kulud kütusele vähenesid esimeses kvartalis 13% ehk 2,2 miljonit eurot. Kontserni teatel on vähenemine tingitud laevade dokis olekust, jäävaesest talvest ning edukast töö optimeerimisest.
Aasta alguses vahetasid lippu kaks Viking Line’i laeva – M/S Rosella registreeriti Soome ning M/S Viking XPRS Eesti laevaregistrisse.
Viking Line Abp on Soome juhtiv reisiparvlaevaliikluse kontsern, mis opereerib Läänemerel alates 1959. aastast. Viking Line’i tegevuspiirkond on Läänemeri, peamised sihtturud on Soome, Rootsi ja Balti riigid, kus opereerib kokku seitse laeva.
Seotud lood
Tallink teenis esimese kvartali hooldustööde ja madalhooajal 23,4 miljoni euro suuruse puhaskahjumi, mis on laevakompaniile börsil oleku ajal suurim.
Viking Line Abp konsolideeritud müügitulu 2015. aasta esimesel kvartalil kasvas 1,5% 105,0 miljoni euroni, tegevustulu oli -9,8 miljonit eurot.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.