Rahandusministeerium saatis kooskõlastusele teeseaduse muudatused, millega soovib siduda lahti teehoiu rahastamise kütuseaktsiisi laekumisest.
Eelnõu võimaldab teehoiu rahastamist vastavalt teehoiu vajadusele ning hoida samas riigieelarve plaanimist paindlikuna, selgitas rahandusministeerium. Seadusega ei muudeta teehoiu rahastamise mahtu, vaid selle määramise viisi sarnasemaks teistele valdkondadele, kus rahastamisotsused lähtuvad riigi eelarvestrateegiast.
Selline plaanimine arvestab teehoiu investeeringute tsüklilisuse ja kõikuva rahastamise mahuga. Näiteks kavandati 2012. aastal teehoiule 37,7 mln eurot rohkem kui teeseaduses nõutud, samal aastal jäi kasutamata 32,7 mln eurot. 2011. aastal olid vastavad numbrid 10,8 mln ja 17 mln eurot.
Rahandusministeerium teeb pikaajalisi majandusprognoose ning iga aasta uuendatakse riigi eelarvestrateegiat, kus ka teehoiu mahtusid on võimalik reaalseid vajadusi arvesse võttes kavandada. Riigi eelarvestrateegias plaanitakse teehoiu rahastamine järgnevaks neljaks aastaks. Selle alusel uuendab majandus- ja kommunikatsiooniministeerium igal aastal teehoiukava, kus selguvad järgneva perioodi investeerimisobjektid.
Riigi eelarvestrateegia 2015–2018 eelnõuga on kavandatud kohalike teede hoiu toetuste säilimine vähemalt 2014. aasta tasemel.
Autor: aripaev. ee
Seotud lood
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Enimloetud
1
Pingereas poolsada bussifirmat!
Viimased uudised
Pingereas poolsada bussifirmat!
Hetkel kuum
Eesti ehitusidu: Saksamaal vajavad remonti tuhanded sillad
Pingereas poolsada bussifirmat!
Tagasi Logistikauudised esilehele