• 26.02.14, 13:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Halb inventuuri korraldus viis ettevõtte käibest miljon krooni

YEInternational kulutas inventuuriks aega nädala ja kaotas selle aja jooksul oma käibes miljon krooni. Taoline olukord sundis ettevõtte inventuuris üle minema pihuarvutite kasutamisele.
YEInternational arendusjuht Priit Koppel rääkis konverentsil Laoseis 2014: Täitsa pilves!, mis sundis ettevõtet üle minema pihuarvutipõhisele inventuurile. 1999. aastal trükiti inventuuri tegemiseks paberile inventuurilehed ning töötajad läksid tooteid üle lugema. Samad tooted asusid laos erinevates kohtades, samas puudusid laoaadressid, toodetel puudusid ribakoodid. Koppel loetleb üles terve hulga probleeme, mis tekkisid toonasest töökorraldusest. Kokkuvõtvalt tähendas see aga, et inventuur kestis 5 tööpäeva + üks puhkepäev. Lisaks pidid raamatupidajad sisestama inventuurilehtedelt andmeid majandustarkvarasse, mis nõudis ühe päeva. Kõige lõpuks tuli veel läbi viia järelkontroll kallimatele toodetele.
1999. aastal oli YEInternational käive 62 miljonit krooni. Nädalane inventuur tähenda seega ettevõttele ligikaudu miljoni krooni kaotust käibes. Lisaks tasud töötajatele ületundide ja puhkepäeval töötamise eest.
Probleemi lahendamiseks loodi laoaadressid. Kokku tuli 833 aadressi. Ribakoodi said kõik tooted ja laoaadressid. Kasutusele võeti pihuarvutid, et loetud kaupa saaks automaatselt sisestada majandustarkvarasse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Koppeli kinnitusel tehakse tänasel päeval enam kui 6000 tootega laos inventuur pihuarvutite abil ühe päevaga.
 
Laonduse parimaid praktikaid tutvustatakse ka ladustamise ja laotehnoloogiate aastakonverentsil Laoseis 2015. Kavaga saab lähemalt tutvuda SIIT.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.25, 11:48
Andmetark juhtimine: Kuidas kõhutunde asemel usaldada fakte ja võita konkurente?
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele