YEInternational kulutas inventuuriks aega nädala ja kaotas selle aja jooksul oma käibes miljon krooni. Taoline olukord sundis ettevõtte inventuuris üle minema pihuarvutite kasutamisele.
YEInternational arendusjuht Priit Koppel rääkis konverentsil Laoseis 2014: Täitsa pilves!, mis sundis ettevõtet üle minema pihuarvutipõhisele inventuurile. 1999. aastal trükiti inventuuri tegemiseks paberile inventuurilehed ning töötajad läksid tooteid üle lugema. Samad tooted asusid laos erinevates kohtades, samas puudusid laoaadressid, toodetel puudusid ribakoodid. Koppel loetleb üles terve hulga probleeme, mis tekkisid toonasest töökorraldusest. Kokkuvõtvalt tähendas see aga, et inventuur kestis 5 tööpäeva + üks puhkepäev. Lisaks pidid raamatupidajad sisestama inventuurilehtedelt andmeid majandustarkvarasse, mis nõudis ühe päeva. Kõige lõpuks tuli veel läbi viia järelkontroll kallimatele toodetele.
1999. aastal oli YEInternational käive 62 miljonit krooni. Nädalane inventuur tähenda seega ettevõttele ligikaudu miljoni krooni kaotust käibes. Lisaks tasud töötajatele ületundide ja puhkepäeval töötamise eest.
Probleemi lahendamiseks loodi laoaadressid. Kokku tuli 833 aadressi. Ribakoodi said kõik tooted ja laoaadressid. Kasutusele võeti pihuarvutid, et loetud kaupa saaks automaatselt sisestada majandustarkvarasse.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Koppeli kinnitusel tehakse tänasel päeval enam kui 6000 tootega laos inventuur pihuarvutite abil ühe päevaga.
Laonduse parimaid praktikaid tutvustatakse ka ladustamise ja laotehnoloogiate aastakonverentsil Laoseis 2015. Kavaga saab lähemalt tutvuda SIIT.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.