Kolmes Balti riigis tegutseva logistikaettevõtte Eesti Post tänavuse üheksa kuu äritulu olid 39,8 miljonit eurot ehk 9% enam kui eelmisel aastal.
Eesti Posti kulumieelne ärikasum (EBITDA) oli 3,6 mln eurot ja puhaskasum 1,3 miljonit eurot, teatas ettevõte.
Kirjateenus kui üks ettevõtte suurimatest käibeallikatest on jätkuvalt langustrendis – selle aasta kolme kvartaliga langes kirjateenuse käive 7% võrreldes eelmise aastaga. Vaatamata sellele on ettevõtte äritulud kasvanud aastaga 9%, sest suurenenud on nii pakiteenuste kui ka eArvekeskuse maht ja käive.
Kontserni logistikateenuste käibe 41% kasv on tingitud e-kaubanduse kasvavast populaarsusest ja Eesti Posti laienemisest Balti riikides. eArvekeskuse kaudu edastatavate arvete käive on kasvanud 33% ning seda on mõjutanud nii avaliku sektori kui ka eraettevõtete üleminek e-arveldusele.
2012. aastal saadeti Eesti Posti vahendusel ligi 31 miljonit kirja ning ligi 2 miljonit pakki. Mullune majandusaasta lõppes logistikaettevõttele 2,52 miljoni eurose kasumiga. 2012. aasta tulemuste eest maksis ettevõte riigile dividende summas 0,4 miljonit eurot.
Seotud lood
Eesti Posti pakiautomaatide mahud on võrreldes aasta algusega kasvanud kaks ja pool korda ületades mitmekordselt turu kasvu, väidab postifirma oma pressiteates.
Auditeerimata majandustulemuste põhjal kasvas Eesti Posti müügitulu mullu kaheksa protsenti, ulatudes 56 miljoni euroni.
Konkurentsiamet kuulutas välja konkursi universaalse postiteenuse osutaja leidmiseks. Eesti Post teenis selle teenuse osutamisega möödunud aastal 2,3 miljonit eurot kahjumit.
Eesti Post paigaldab Lätti ja Leetu lisaks olemasolevaile 19 pakiautomaati, millega automaatide võrgustiku võimsus kasvab ligi 60%.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.