Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Müüt: edukad autovedajad on suured maksuvõlglased
Äripäeva infoleht Transport ja Logistika kontrollis levinud väidet, et Äripäeva Autotranspordi TOPi nimekiri koosneb maksuvõlglastest. Väide ei vastanud tõele.
Saja edukaima autotranspordiettevõtte hulka kuulunud ettevõtetest oli 3. oktoobri seisuga Maksuameti võlglaste nimekirjas vaid viis. Neist suurim võlg oli 362 800 eurot ja see ületas mitmekordselt järgmiste ettevõtete võlakoormat. Ükski tänasel päeval maksuvõlga omav ettevõte ei jõudnud ka eelmise aasta majandustulemuste järgi 45 edukaima autotranspordiettevõtte hulka.
Nimekirja, kui suured on maksuvõlad saja edukaima autotranspordiettevõtte hulgas, saab vaadata oktoobri infolehest Transport ja Logistika.
Eesti sajas edukaimas autotranspordifirmas makstav palk erineb ligi 8-kordselt. Eelmise aasta majandusaruande järgi makstakse ühte väikseimat keskmist kuupalka Äripäeva Autotranspordiettevõtete TOPi võidufirmas.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.