Jaanus Vogelberg • 17. september 2013
Jaga lugu:

Kuidas ettevõttes töötajate transporti korraldada?

Iga ettevõte peab kindlustama, et tööd ei jääks tegemata transpordilahenduste läbimõtlematuse tõttu. Traditsiooniliste lahenduste kõrvale, nagu ametiauto, on tulnud aga ka uuenduslikumaid võimalusi, kirjutab Äripäeva Logistika rubriik.

Tänapäeval ajavad ettevõtted järjest rohkem tööasju korda interneti teel, kokkusaamiste roll on vähenenud. Pole aga firmat, mille töötajad ametiasjus üldse ringi liikuma ei peaks. Kuigi enim sõite on ilmselt müügimeestel, peab ka tavaline kontoritöötaja kuidagi tööle ja tagasi jõudma.

ASis Selver on töötajate transpordis kasutusel nii ametiautod, taksokaardid kui ka isikliku ­auto kasutamise hüvitis. Firma avalike suhete juhi Annika Vilu sõnul on eesmärk võimalikult suur paindlikkus. Need töötajad, kes peavad iga päev pikki töösõite tegema, kasutavad peamiselt ametiautot. Kasutuses on ka n-ö ühised autod, mida saavad vastavalt vajadusele kasutada erinevad inimesed.

Ametiauto vaid töösõitudeks. Taksosid kasutatakse firmas Vilu sõnul lühemate sõitude puhul ja siis, kui parkimistasu ületaks taksosõidu maksumuse. Sõite tehakse ka ühissõidukite ja isiklike ­autodega, mis puhul Selver kulud hüvitab.

Vilu ütles, et ametiautoga Selveris üldiselt isiklikke sõite ei tehta. Töötajad peavad sõidupäevikut ja öösiti hoitakse autosid töö juures parklas. Sellist ranget poliitikat põhjendas ta riigipoolse maksustamisega. Erisoodustumaksu peab tasuma ka juhul, kui soovitakse hüvitada töötajate tööle- ja kojusõite. “Kindlasti oleks paindlikum süsteem nii tööandja kui ka töötaja huvides,” märkis Vilu.

Kaupa ise kohale ei toimeta. E-sigaretipoode pidava OÜ Elgery juhatuse liige Oliver Lehtsaar ütles, et firmal on Tartus-Tallinnas vaid kaks müügi­meest ja logistikateenust ostavad nad sisse, mis on efektiivsem lahendus tooted tarbijani viia. Firma juhatuse liikmed sõidavad isiklike autodega. Lao müügijuht kasutab aga firma kirjadega bussi ning peab vastavalt ka sõidupäevikut. Ekspordijuht, kes oma autoga sõidab, saab kütusehüvitist umbes 20 senti kilomeetri kohta. Paberimajandusega aitab Elgeryl hakkama saada raamatupidaja, ise nad tšekkide põhjal arvutusi ei tee.

Mõni firma mõtleb aga “rohelisemalt”. Näiteks Skype Eesti ei kasuta ametiautosid, taksokaarte ega sõitude hüvitamist. Firma haldusjuhi Heidy Heinpalu sõnul on nende ammune seisukoht, et töötajatele pakutakse pigem head palka ja välditakse paberimajandust. Viimane, eriti aeganõudev sõidupäevikute pidamine, on teatavasti üks praeguse süsteemi põhilisi valukohti.

“Oleme suunanud oma boonused mujale, nagu sportimine, üritused ja toitlustamine,” ütles Heinpalu.

 

PANE TÄHELE

Erinevate lahenduste plussid

Ametiauto

Kasulik neile töötajatele, kes peavad iga päev pikki töö­sõite tegema.

Ühised autod

Efektiivne, sest võimaldab ette­võtte autoparki mõistliku suuruseni vähendada.

Taksokaart

Mõistlik siis, kui sõidud on lühikesed ja parkimistasu ületaks taksomeetri näidu.

Isikliku auto kütuse­hüvitis

Kui töötajal juba on auto, on mõttetu hakata seda teiste lahendustega dubleerima.

Teenuse sisseostmine

Kui sõidu eesmärk on vaid kauba kohaletoimetamine, võib seda teha logistikafirma.

Keskkonnasäästlikud võimalused

Töötajale võib hüvitada ühistranspordi kasutamist. Samuti võib suunata toetused hoopis sportlikuma transpordilahenduse, näiteks rattaga tööle tulemise hõlbustamisele.

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Roberta Lupp
Roberta LuppLogistikauudised.ee sündmusedTel: 5331 0510roberta.lupp@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee